1

Onderwerp: heluup bakken in Blanda

wie weet hoe ik in de blanda van de ikea kan bakken :nooo  :nooo tis nartuulijk weer eens mislukt bleef vastplakken kreeg hem met geen mogelijk heid eruit  :s misschien de verkeerde verhoudingen met de biscuitmix van funcakes wie kan mij helpen wil graag een boltaartje maken helluuuup!!!!!! :)  :) groetjes jolanda

2

Re: heluup bakken in Blanda

plakken heeft volgens mij weinig te maken met de hoeveelheid.
Ik vet de blanda's altijd in met bakspray, bij mij blijft ie dan niet plakken. Maar je kunt ook 2 stroken bakpapier er kruislings in leggen zodat je hem er daarna zo uit kunt trekken!

3

hey bedankt voor de tip ga strakkies maar weer eens proberen :D

ik hou hem op zijn kop
ff schaaltje indrukken of rollen en eruit schudden

5

Even je titel wat meer inhoud gegeven :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

bij mij ging hij vanmorgen zo eruit maar nadat hij op de aanrecht stond om aftekoelen zakte hij als een plumpudding in mekaar
nu maar een nieuwe poging wagen

groetjes ellis mama van 3 bengeltjes en 1 engeltje

7

Smeer hem altijd in met vloeibare blueband werkt prima

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

8

Ik doe 2 reepjes bakpapier als een kruis in de schaal, daarna kun je de bescuit er zo uittrekken.

9

tweede poging gewaagd nou het was een plumpudding :nooo  :nooo ik heb de glazen blanda misschien toch die andere maar vandaag word het gewoon een ronde taart  :Y  :Y bent zat maar bedankt voor alle tips :D  :D

10

Ik werk ook met bakspray, maar heb ze zeker 3 kwartier in de oven staan (de 12 cm schaaltjes)  165 min op 125, 15 min op 150 en 15 á 20 min op 175.

11

Nou, ik zit hier ook te balen, heb de schaaltjes met boter ingevet (omdat mijn spuitbusje leeg was) en flink dik, twee repen papier erin, en ik krijg ze er NIET uit! Heb net al een schaaltje weg kunnen gooien, die viel me kapot in de gootsteen omdat ik voorzichtig wilde schudden. Het deeg is onder de papiertjes gaan zitten!  Maar als ze zo afgekoeld zijn lukt het zeker helemaal niet meer???  :x Zonde van al dat biscuit, kan zo weg vrees ik!  :s

Carola

12

ik had het ook pas, 3 pogingen en alle 3 mislukt dus toen maar springvorm gepakt. snapte er niks van

N-Joy Cakes

13

Ik gebruik altijd bakspray, ook voor de blanda's. Maar ik laat ze vrij lang bakken, en nog even nastaan in de oven, dan pas eruit en storten. Gaat altijd goed en zakt nooit in.

Suc6, zonde idd zoveel mix en eieren weggooien :S

Groetjes, Linda

14

wij gebruiken altijd bakspray, even omdraaien en taartje is eruit. maar plumpudding. was die wel gaar?

dyslexie. is dat zoiets als geen letters in de soep lusten?
www.happytaarten.nl  groetjes yvon en lisa

15

ik ga altijd met de achterkant van een mes langs de bovenrand, om die los te maken en dan vallen ze er zo uit (ingevet met roomboter met een kwastje, wel supergoed bij de rand).
Ik heb begrepen dat je niet in de glazen versie kan bakken

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

16

Ik spray ze in met bakspray van Oetker wat ik dan even goed uitveeg met een stukje keukenpapier. Geen centje pijn bij het storten.

~ Never waste a good crisis... ~