1

Onderwerp: ik snap er niks van (biscuit)

Hoi,

ik heb heel feestelijk vandaag 3 kapsels gebakken.....ze zijn allemaal 7cm hoog, maar wat ik niet snap....

als ik em stort op me rooster blijft de taart rechtop staan maar de zijkanten krimpen naar binnen??? dus hij zakt in het midden van de taart. Ze zijn gaar van binnen en buiten....ik snap er niks van.
Verder zijn ze allemaal prima gelukt, en het is te verhelpen met botercreme hoor. ik heb het steeds.

Moet ik em soms even in de vorm laten koelen paar minuutjes en dan storten? Ik stort em nu direct als ie uit de oven komt.

Bedankt weer! :)

Groetjes Christa!

2

Re: ik snap er niks van (biscuit)

Ik dacht dat het aan mij lag!! Ik heb dat dus ook elke keer... En inderdaad kun je wel wat meer botercreme smeren.. Maar zou ook wel willen weten wat ik fout doe!

Lees dus even mee  ;)  :Y

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

3

Ik ben nu bijna een jaartje bezig met deze leuke hobby maar hier heb ik dus ook af en toe last van (vooral met de vierkante bakpannen). Ik lees even mee.

Groetjes Eline

4

whahaha. ik dacht daar is me antwoord....we blijven lezen! :lol:  :lol:

Groetjes Christa!

5

Ik heb er tot nu toe geen last van gehad, ik heb een ronde vorm van 20 cm. Ik haal het kapsel er niet meteen uit, laat 'm eerst wat afkoelen. Geen problemen tot nu toe!

Groetjes, Monica

6

misschien moet ik em ook maar even laten afkoelen in de vorm...dan na een kwartiertje storten ofzo??

Groetjes Christa!

7

Helpt niks, ook al geprobeerd.

We gaan lekkerrr  :lol:

Groetjes Eline

volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is de binnenkant dan nog niet gaar waardoor het iets instort, of hij zit iets te lang in de oven, waardoor hij krimpt... volgens mij is het 1 van de 2, maar ik weet het niet zeker...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Ik had bij de 1e 2 kapsels ook dat ie inkrimpte, na de zoekfunctie vond ik het volgende: De gaarheid testen van het biscuit met de prikker werkt niet altijd even goed. ONdanks dat de prikker er droog uitkomt, is ie toch nog niet helemaal gaar en zakt ie dus in nadat ie uit de oven is gekomen. Je kunt de gaarheid beter testen door hem zachtjes in te drukken. Blijft ie ingedeukt, dan moet ie nog wat langer in de oven. Veert hij terug, dan is hij goed.
Succes!

10

alle 3 de kapels hebben 45 minuten gebakken.
25cm, 20cm, en 15cm.

ze waren wel lekker, vooral de lemon curd met mona citroenkwark

Groetjes Christa!