1

Onderwerp: taart ontdooien die te groot is voor een doos

Op het forum lees ik steeds dat een taart 24 u van te voren vanuit de vries in de koelkast moet en dat het heel belangrijk is dat de taart dan in een doos staat.
Alleen, mijn taart is (volgens mij) te groot. Het zijn 2 kussens bovenop elkaar, gemaakt van cake, dus geen biscuit, bekleed met RegalIcefondant. Omdat de tijd van de workshop waar ik 'm maakte op was :/ , heb ik nog niet alles kunnen decoreren, dat moet er dus nog wel op.
Hij staat nu in het cellofaan in een vuilniszak in de vriezer en de visite komt volg week zondag.
Hoe, wat, wanneer?
Alvast hartelijk dank voor jullie adviezen! :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: taart ontdooien die te groot is voor een doos

Hoi,

Ik zou je taart er op zaterdagochtend vroeg uithalen en dan als het kan losgestapeld in 2 (schone) pedaalemmerzakken doen) in de koelkast zetten om te ontdooien. Na een paar uur kun je deze zakken verwijderen, hier zit dan condens in. Nu zet je de taarten terug in de koelkast afhankelijk van de vulling. Melkproducten in de koelkast. Alleen met botercreme en jam kan buiten de koelkast worden bewaard op een droge donkere plek, bijv in de kast.
Belangrijk is dat je taarten goed droog worden. Dus als je geen doos hebt, kan een afgesloten plastic bak ook goed volstaan. Afhankelijk van je vulling dus in of buiten de koelkast bewaren. Dan kun je zaterdagavond nog de decoraties er op doen. Je kunt deze er ook opdoen als je taart aan het ontdooien is, dan hoef je geen lijm te gebruiken, maar kun je je voordeel doen met het feit dat het er zo op plakt omdat je taarten nog vochtig zijn.
Ben wel benieuwd, als je taarten af zijn........

3

Saskia, dank voor je duidelijke antwoord :thumb: !
Er zit inderdaad alleen jam en botercreme (van de mix) in, dus dat kan buiten de koelkast. Er zit onder de bovenste taart wel een kartonnetje, dus het zou moeten kunnen die 2 uit elkaar te halen. Hoop dat het fondant van de onderste dan blijft zitten.
Vraag wel of m'n man dan even helpt (kan ik me mooi op hem afreageren, want meestal loopt de stress wel op, zo'n avond van tevoren waarop nog van alles moet :o  ;) )

4

Ik zou ze juist gelijk zonder zak ontdooien vanwege de condensvorming die in de zak kan ontstaan.

Groetjes Maji

5

heeft iemand (anders) hier ervaring mee?

6

Ik zou ook niet voor een zak kiezen, gewoon zo de dag vooraf in de koelkast en dan de laatste 2 uur of zo uit de koelkast, ook "bloot".

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag