1

Onderwerp: Boetseren met warme handen

Ik heb altijd lekkere warme handen, heel fijn, maar niet als je kleine dingetjes wilt boetseren. Als ik bijvoorbeeld een handje wil maken, en ik houd het vast bij het polsje, dan smelt de fondant/marsepein gewoon tussen mijn vingers. Ik spoel mijn handen weleens onder de koude kraan, maar dan moet ik ze wel heel goed afdrogen, anders plakt het natuurlijk weer, en dat is maar van korte duur. Misschien een tourniquet om mijn bovenarmen aanbrengen, zodat de bloedtoevoer naar mijn handen stopt? (grapje).
Iemand nog een minder rigoreuze oplossing?

Groetjes, Elly

2

Re: Boetseren met warme handen

helaas, heb hetzelfde probleem. Ik loop ook regelmatig naar de koude kraan, maar m'n koude handen zijn dan van korte duur. Lees graag verder mee :)  :)

3

Misschien een bevroren koelblok erbij pakken die je in een doek doet, kun je die af en toe beetpakken om je handen af te koelen.
Ik heb het nog nooit geprobeeerd maar dat kwam in me op toen ik dit las.
Wie weet heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet
Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

4

Een kruikezak vullen met ijswater (eventueel ijsklontjes erbij) en hierop de fondant laten liggen als het wat warmer weer is.
Ook kun je de kruikezak gebruiken om je handen te koelen.....

Hoop dat je er iets aan hebt  ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5 Laatst bewerkt door Elly67 (18-09-2010 22:12)

Ah, bedankt dames. Een kruik, dat ga ik eens proberen.
Inderdaad ook een goede tip om de fondant op te leggen bij warm weer.

Groetjes, Elly

6

ik heb altijd koude handen ruilen? want dat is ook geen pretje. Ben er nu zelfs aan geopereerd 3 week terug  :(

Hobby's: bloemschikken~zeep + zeepkettingen ~creatief met servies~ enz enz.