1

Onderwerp: vraagje over planning en versheid

A.s. zaterdag moet ik een stapeltje afleveren. Taart wordt zaterdagochtend gegeten. Nu twijfel ik over de planning. Het liefst (voor mijn eigen gemoedsrust) zou ik vanavond laat de taarten vullen en afsmeren. Dan nachtje in de koelkast en morgen verder decoreren. Gaat er dan iets mis, heb ik nog tijd om iets nieuws te maken.
Maar aan de andere kant: als ik vanavond vul en afsmeer, is de taart zaterdag dan nog wel vers genoeg? Ga het biscuit tremperen met wat aardbeiensap en verder vullen met slagroom, jam en tova.
Uiteraard gaat taart in de koeling.
Ik weet het even niet zo goed... :/ Wie heeft tips of advies?

2

Re: vraagje over planning en versheid

Als er slagroom in de taart gaat, zoals ik jouw geval, zou ik hem zeker niet vanavond al vullen en afsmeren. De kwaliteit van slagroom gaat heel snel achteruit, en als ze hem zaterdagmiddag pas gaan eten zit de slagroom dus al bijna twee dagen in de taart. Ik zou hem dus pas morgen vullen :)

Groetjes Laura!

3

Dank je wel voor je snelle antwoord. Vanwege de slagroom twijfel ik dus ook. Bij andere vullingen, die goed buiten de koelkast kunnen, zou ik het wel aandurven. Maar dan ga ik toch maar morgen aan de gang. En hopen dat er niets mis gaat... :lol:  :lol:

4

MirandaB schreef:

Dank je wel voor je snelle antwoord. Vanwege de slagroom twijfel ik dus ook. Bij andere vullingen, die goed buiten de koelkast kunnen, zou ik het wel aandurven. Maar dan ga ik toch maar morgen aan de gang. En hopen dat er niets mis gaat... :lol:  :lol:

Als het een creme was geweest zou ik het ook gedaan hebben! Maar met slagroom weet je het helaas nooit. Succes morgen :D Komt vast wel goed allemaal!

Groetjes Laura!