1

Onderwerp: vanille vulling met..??

hallo allemaal!

ik wil voor de verjaardag van mijn zusje een taart maken (mijn eerste!)
ik wil een rechthoekige taart maken en met roze marsepein bekleden. nu wil ze de taart met vanille smaak,.. persoonlijk vind ik dit een beetje saai, ik weet ook niet hoe ik dat moet doen.. vanillemousse ofzo??
nou dacht ik om misschien ook iets met chocola erbij te doen maar gaat dat wel samen met de marsepein? ik ben zelf niet echt zo een chocofan, misschien heeft iemand dit weleens gedaan?
in t kort dus: 1. hoe maak ik de vanille vulling?
                     2. kan chocolade samen met marsepein?
                     3. vanille met andere vulling??

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2

Re: vanille vulling met..??

vanille vulling: kan je gewoon de botercreme mix uit de shop gebruiken daar zit een heerlijke smaak aan.

chocolade vulling kan samen met marsepein, afsmeren kan met chocopasta. afsmeren NOOIT doen met een product waar water aan toegevoegd is dan smelt je marsepein.

vanille / chocolade pasta/chocomouse/chocolade botercreme
vanille / aardbeienjam / vlaaivulling / botercreme met aardbeien patidess of diepvriesvruchtjes.
en ga zo maar door. iig genoeg mogelijkheden

N-Joy Cakes

3

maar het zou dus wel gewoon alleen vanille kunnen zijn?

4

als zij dat lekker vind, vanille biscuit met 2 lagen vanille creme waarom niet. ik zou dit zelf afwisselen met een dun laagje jam (aardbei bijvoorbeeld)

N-Joy Cakes

5

hmm oke, dan ga ik dat even proberen, ik hoef er geen vanille essence aan toe te voegen ofzo?
ik zie net dat er in de botercreme mix water moet, deze kan ik dan dus niet gebruiken om af te smeren?

6

Je kunt ook Zwitserse room (banketbakkersroom met slagroom, zie recepten) gebruiken, vind ik persoonlijk lekkerder dan botercrememix..... dat blijft zachter. Dan moet je wel dijkjes maken met botercreme. Zelf doe ik dit het meest, ik doe er dan meestal een laagje (viervruchten)jam bij....maar kan ook zonder.

Succes!!!!

7

ooh oke, misschien dat ik dat wel doe, persoonlijk hou ik namelijk ook niet zo van botercreme.. kan ik daar ook meteen mee afsmeren?

bedankt voor jullie snelle reacties trouwens! echt heel fijn  :)

8

afsmeren kan (zijn de meningen over verdeeld) niet met de mix. afsmeren doe je met 1:1 (suikerbakkerspoeder : boter) dit mix je ongeveer 10 minuten en dan krijg je een slagroom achtige substantie. hiermee kan je heel mooi straks afsmeren en vervolgens hard laten worden in de koeling en daarna eventueel met een warm droog mes erlangs (daarna nog eventjes koelen) dan is hij helemaal glad en kan je goed bekleden.

afsmeren kan je eventueel ook met chocoladepasta doen maar ikzelf vind de 1:1 botercreme het fijnst omdat je dan het strakste taartje krijg en omdat je dun afsmeer proef je er eigenlijk niks van.

N-Joy Cakes

9

slagroom is ook niet geschikt om af te smeren en dus de zwitserse room ook niet. deze room icm een vruchtenjam is ook heeeeeeeeeeerlijk!!!! maar afsmeren dan alsnog met de 1:1 botercreme

N-Joy Cakes

10

hmm oke, dankje wel  :D
ik heb nog nooit van suikerbakkerspoeder gehoord  :lol:  kan je dat gewoon in de albert heijn kopen of in een speciale winkel?  :+

11

Suikerbakkerspoeder hetzelfde als poedersuiker  ;)

Groetjes Maji

12

Maji schreef:

Suikerbakkerspoeder hetzelfde als poedersuiker  ;)

Poedersuiker is wel iets minder fijn. ;)
Ik zeef de poedersuiker eerst altijd even voordat ik het door de boter mix en dan gaat het super. Het stuift wel een beetje moet ik eerlijk bekennen.  :o

~ Never waste a good crisis... ~

13

oooooooohhh  :P  oke hihi