1

Onderwerp: hulp met chocobom maken...

Hallo allemaal!

Ik wil graag vanavond een chocobom maken met chocolate mud cake (recept van hier) alleen wil ik het graag in een ronde 15 bakvorm extra hoog doen. Ik vroeg me af of er iemand is die dat wel eens gedaan heeft en mij dus kan vertellen wat de verhoudingen dan worden??

Ik wil hem graag gaan vullen met bonbonblocmouse en chocolate fudge en bovenop chocoladeganache met m&m's, is dit te veel chocolade????

dank je wel alvast!

2

Re: hulp met chocobom maken...

ik heb hem een keer gemaakt met de mix en daar zelf cacoa en chocolade aan toegevoegd. deze was in een 22 cm (geloof ik) ik had hem gevuld met chocolademouse en kersenvlaaiwvulling en afgesmeerd met chocolademousen en daarom kit kats (stuk of 8/9 pakjes gingen eromheen) daarop 1,5 zak m&m's gegooid en was precies goed. ik vind het zelf wel lekker als er iets fris bij zit omdat het anders wel heel erg veel chocolade is, maar dat is ieder voor zich. ik ben zelf ook een chocoholic.

N-Joy Cakes

3

oke, ik heb ook nog een chocolade biscuit in de vriezer liggen dat is ook wel lekker toch? dan vul ik hem met een laagje kersenvlaaivulling, een laagje chocolate fudge en bovenop chocoladeganache met m&m's en eromheen chocosticks. ook een goeie combi??

4

klinkt erg lekker!!! ik heb zelf nog niet de mud cake gemaakt dus ik weet niet hoeveel chocolade het is. maar het is ieder zijn smaak natuurlijk. bij mij viel de chocobom erg in de smaak bij iederen (het blijft erg machtig) maar ik geloof best dat icm bonbonbloc het ook erg lekker is, alleen het klinkt als heel erg veel chocolade. ik ben geen expert hierin dus ik lees ook gewoon nog even mee. misschien dat iemand anders het al geprobeerd heeft en nog wat tips kan geven.

N-Joy Cakes

5

neem je dan gewoon kersenvlaaivulling met stukken kers erin??

Ik heb mijn chocobiscuit gister ingepakt in huishoudfolie en in een zak gedaan en toen ingevroren, hoe kan ik hem nu het beste laten ontdooien??

en als ik vanavond de chocobom maak voor morgen, kan ik hem dan in de koelkast bewaren als hij helemaal af is?? dus ook met de m&m's erop en de chocosticks eromheen.

En ik hoef neem ik aan alleen de zijkant af te smeren met bc als ik er chocolade ganache overheen doe of niet??

wat een vragen heah maar ik ben net begonnen, en ik kan een hele hoop leren van jullie allemaal ;)

6

kersenvlaaivulling met de stukken is erg lekker (je hebt ook aardbeien)

ik haal mijn kapsel 1 uur voor het bewerken uit de vriezer (op het aanrecht gewoon) en meestal kan ik het na 30/45 minuten al bewerken.

ik heb hem toen wel in de koeling geplaatst zodat je buitenste laag goed uit kan harden en de kitkats/chocostiks er goed aan blijven plakken. anders is het ook naar mijn ervaring erg lastig om het lintje er mooi straks omheen te krijgen (als je dat wil doen dan)

ik heb hem helemaal afgesmeerd met chocomouse, botercreme is niet nodig (kan wel)

als je ganache gebruikt of je hem helemaal niet af te smeren, je kan direct over je kapsel gieten (dacht ik, heb er geen ervaring mee)

ik ben zelf nog maar net bezig dus ik begrijp je helemaal!!!!

N-Joy Cakes

7

ontzettend bedankt voor alle hulp :thumb:

dus als ik er ganache overheen giet dan kan ik de kitkats er gewoon tegenaan plakken??

Haal je, je kapsel dan wel uit de zak en huishoudfolie??
:o

8

de ganache wordt hard dus lekker plakken zodra het nog zacht is dan blijft het als het goed is goed zitten!

ik laat hem op een rooster onder een theedoek ontdooien en anders als ik gelijk aan de slag ga gewoon open en bloot. want in een zak komt altijd beetje condens bij mij. je kapsel staat maar heel kort open op je aanrecht.

post je wel een foto als het af is????

dit was de mijne (krijg spontaan trek ervan ;))

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UJICE6KJ-D.jpg

N-Joy Cakes

9

oke dank je wel, hier kan me wel mee redden ;)
Tuurlijk plaats ik een foto... Oooh hij ziet er zo lekker uit mjam :9 , heb nu al zin om hem te maken!!! jeeeeh wat is dit verslavend zeg haha... Jammer dat ik aan het lijnen ben, goeie combi heah NOT :P

10

Ik heb vanmorgen de chocolat mud cake in een vorm van 15 cm gedaan en het recept dat hier op het forum stond aangehouden en het ging goed!
Hij werd niet overdreven hoog.

11

oke kijk dat is mooi om te horen, dan weet ik dat ik hem binnenkort daar in kan maken, ga het vanavond gewoon met een chocobiscuit doen, ook lekker :9

12

Nog een laatste vraag.

Als ik het biscuit ga overgieten met ganache, hoef ik dan geen dijkje van bc te gebruiken bij de vulling??

13

Geen idee, maar ik heb eens een how to op de site zien staan

N-Joy Cakes