Onderwerp: 3D staande berentaart (spoedje!!! verjaardag 18 november)

Voor de verjaardag van mijn zoontje wil ik een 3d staande beren taart maken. Als ijsbeer.

Hij is 4 en heeft een spraaktaal probleem en helemaal gek van ijsberen. Door zijn knuffelijsbeer heeft hij een beetje leren praten.

Als vorm gebruik ik de wilton stand-up cuddley bear.

Een vraag: wie weet hoe ik deze vorm het beste kan bekleden. Wilton adviseerd Icing, maar dat lijkt mij voor een beginner best lastig.

Kan het ook met marsepein? of Fondant? Of zie je dan de vorm niet meer?

Graag hoor ik jullie ervaring.

Re: 3D staande berentaart (spoedje!!! verjaardag 18 november)

om eerlijk te zijn lijkt het me niet handig om meteen et zo'n moeilijke taart te beginnen!
Ik zou voor een puzzelplaatje van een ijsbeer kiezen...

Ik zing mijn eigen wijsje!

3 Laatst bewerkt door Glamour (04-11-2010 00:38)

Ik denk dat een icing (geen royal icing hè!!!) of crème de beste optie is. Dan doe je dus met een spuitzak in verschillende kleuren de beer opspuiten. Zoals bij deze http://www.kids-fun-and-games.com/images/polar-bear-pride-21361827.jpg. Is niet zo moeilijk hoor! Eerst de ogen en mond en alle andere niet-witte delen doen, en dan het wit. Met een spuitzak (met een spuitmondje, gewoon een grote ronde of star opening) opspuiten. zoals hier:
http://loranluehr.siuc.edu/wp-content/uploads/2009/12/getattachmentaspx5.jpeg

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ja ik zou ook toefjes spuiten, maar wellicht is aangevette slagroom of gewone slagroom met klopfix voor een klein kind net wat lekkerder? Evt kun je de slagroom gewoon verschillende kleurtjes geven met wat kleurstof.

Succes!

5

De ogen en oren kun je van fondant of marsepein maken vor het contrast. Verder zou ik het ook maken als Glamour zegt.

groeten Annemieke
Cake It

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb net alle benodigdheden besteld en ga alvast wat oefenen.

Al lukt het misschien niet zo goed, het is met liefde gemaakt.
En het gaat natuurlijk ook om het idee.

;)  ;)