1

Onderwerp: 150 petit fourtjes en uitgerekend!!

help,

mijn zus heeft me net gevraagd of ik op haar bruiloft petit fourtjes wil maken. t zijn er 150. tuurlijk een hele eer, voor 1-6-2011

maar ze weet nog niet dat ik zwanger ben en 6-6-2011 ben uitgerekend.

iemand een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken, zou ze natuurlijk graag maken.

groetjes Wendy

2

Re: 150 petit fourtjes en uitgerekend!!

Oops. leuke timing haha.

Zou je ze misschien eerder kunnen maken en invriezen?

Groetjes Eline

3

idd wat een timing zeg! ikzelf zou er niet aan beginnen, zelfs om ze eerder te maken en in te vriezen is aardig wat werk als je hoogzwanger bent..

4

hoi meiden,

ik twijfel ook of dat wel lekker zal zijn. vries eigenlijk nooit mijn taart in vandaar.

maar mocht je ze invriezen, dan toch alleen de biscuit en niet met de fondant erop of wel?

groetjes Wendy

5

Ja hoor, je kunt ook hele taarten bekleed en wel invriezen, waarom geen petit fours? Ik heb altijd begrepen dat je ze tot een maand van te voren in kunt vriezen. 24 uur van te voren uit de vriezer in de koelkast.

Vers vind ik wel lekkerder. Maar het lijkt me een beetje riskant. Wat als je eerder bevalt? Dan ben je denk ik echt niet in staat om ze te maken.

Hoe leuk ook, ik zou dit uit zelfbescherming toch aan me voorbij laten gaan. En als je het ze nu nog niet kunt/wilt zeggen, dan wacht je toch een paar maanden? In januari kunnen ze echt nog wel iemand vinden die het wel kan!

I'm not fat, I'm just short for my weight

6

Gefeliciteerd! Ik heb een kleintje van 6 maanden en ik kan je vertellen dat ik het zó zat was op het eind dat zelf leuke dingen echt niet meer leuk waren.
De workshops deed ik 5 weken van tevoren niet meer dat ging niet dat staan. Dus ik zou het niet doen. Je bent al zo druk ( is het de eerste trouwens? Dan ben je in je hoofd nóg drukker is mijn ervaring), je hebt het kamertje, de was en natuurlijk de nesteldrang  :D .
Geniet van de andere voorbereidingen van je kleintje en de bruiloft ,is mijn advies!

7

Allereerst gefeliciteerd!! Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik er ook nog eens goed over nadenken. Zoals de rest al aangeeft, ben je richting het einde van zwangerschap al druk genoeg.

En ik neem aan dat je zus (nadat je het verteld hebt) superblij zal zijn en er alle begrip voor heeft! En bespreek dan gewoon met haar of invriezen überhaupt een optie is voor haar. Dan kun je daar altijd nog over nadenken. Je komt er vast wel uit met z'n allen.
Succes!

8

Ik zou het ook niet doen, niet om dat je wellicht tegen die tijd er geen fut meer voor hebt (ik ging juist meer bakken omdat ik te veel tijd had), maar je zou evt ook al bevallen kunnen zijn tegen die tijd ;)
En dan heb je hele andere dingen aan je hoofd  :)

Ik denk als je het toch zou willen doen, dat je ze dan idd al zou moeten gaan invriezen.

9

hoi dames

het is inderdaad onze eerste en we zijn super happy uiteraard.

ik weet zeker dat mijn zus het zal begrijpen, ma ja zou het wel gaaf vinden natuurlijk. Maar ik denk dat ik het toch moet laten gaan. zie mezelf dat dan echt niet doen inderdaad. of ze moet het niet erg vinden dat ze ingevroren zullen zijn.
een hoop stress wat je dan niet kunt gebruiken.

bedankt voor alle tips.

groetjes Wendy

10

mijn zus was inderdaad zoals verwacht super blij.
en snapte natuurlijk waarom ik niet ga bakken tegen die tijd en dat ik al blij ben als ik er gewoon bij kan zijn.

iedereen bedankt voor de reacties

groetjes Wendy

11

nou ik kan toch alsnog de petit fourtjes voor mijn zus maken.

iemand nog leuke ideeën of tips want het moet natuurlijk wel perfect zijn.

groetjes Wendy

12

Hoe bedoel je? Het is toch hopelijk niet mis gegaan met je zwangerschap?? In dat geval wens ik je heel veel sterkte.

Groetjes Eline

13

hoi wipneus, helaas wel het hartje klopt niet meer en ik ben  gaan vloeien.

probeer nu het positieve er in te vinden zeg maar.

groetjes Wendy

14

taartengek schreef:

hoi wipneus, helaas wel het hartje klopt niet meer en ik ben  gaan vloeien.

probeer nu het positieve er in te vinden zeg maar.

Ach wat naar, weet helaas wat het is...... veel sterkte !! XX

15

wat rot om te lezen, Wendy!
er staan wel meerdere how-to's op het forum voor petit-fours, als je het niet kunt vinden, geef je maar een gil!

groetjes en een knuffel!!

Groetjes, Dorothea.

16

Oh dat vind ik heel naar voor je. Hopelijk vind je wat afleiding door je op de petit fourtjes te storten. Van hieruit ook een virtuele knuffel.

Groetjes Eline

17

@ Wendy... tjee... wat rot... (understatement natuurlijk).

Heel veel sterkte. Lieve groetjes, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

18

oww wat verschrikkelijk! heel veel sterkte met dit verlies!

19

dames bedankt voor jullie medeleven

we zijn ook erg verdrietig en hopen dat we ooit weer zwanger mogen zijn. voor nu veel verdriet en veel samen zijn.

nu leven we ipv naar de bevalling naar de bruiloft van mijn zusje toe. wat ook wel een bittere pil zal worden zit ik me nu te beseffen.

liefs mij

groetjes Wendy

Wat een naar bericht Wendy.  :s  Heel veel sterkte de komende tijd.

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

21

Dikke knuffel! en als je enige virtuele hulp kan gebruiken roep maar!

22

Wat een naar bericht sterkte de komende tijd en als je wil praten ik woon dicht bij kan een keer op de koffie komen en er over praten heb het zelf ook meegemaakt.