1 Laatst bewerkt door Tjasarina (03-11-2010 14:33)

Onderwerp: Help!

Hallo

Ik heb hulp nodig ik ga voor mijn verjaardag een taart maken!.
Nu weet ik niet wat ik onder het fondant kan doen qua vulling. Wat ik in huis heb liggen is gele bakkersroom, botercreme maar botercreme vind ik zelf niet zo lekker??.. Weten jullie hoe ik dit op kan lossen.
Mijn vulling is aardbeienjam . Vrijdag wil ik beginnen met cake maken en de rest natuurlijk ook ik probeer ook even een foto mee te sturen welke taart ik wil maken of in ieder geval zelfde idee..

Groetjes Tjasarina:D
http://www.deleukstetaartenshop.nl/popu … p?pID=4417

Bijzondere taart decoratie.

2

Re: Help!

ik neem aan dat je het afsmeren bedoeld. Daar kun je ook jam of chocoladepasta of botercreme met een smaakje voor gebruiken.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

@joynme:     Uhm ik begin er net mee dus weet ook niet hoe ik het moet noemen:D haha..
Wat ik zelf in gedachten had is de cake 1 keer door het midden doen en dan daar jam smeren en een dammetje maken van botercreme of zo maar ik wou eigenlijk weten of ik de taart zelf ook kan besmeren met een lekker smaakje aan gezien het mij niet lekker lijkt om de hel taart met bc te besmeren. En of er een recept is van slagroom die ik onder de fondant kan doen.. Hm ik hoop dat iemand mij kan helpen ook omdat ik nog niet zo goed weet hoe ik alles moet noemen en uit leggen;)..

Dankje wel voor je reactie.

4 Laatst bewerkt door NiQ (03-11-2010 16:57)

afsmeren nooit met bc mix of slagroom doen maar 1:1 botercreme of verwarmde en gezeefde 9abrikozen) jam of eventueel chocoladepasta/ganache

botercreme 1:1 kan je ook patidess (smaken) of chocopasta aan toevoegen. wat ook lekker is door je 1:1 bc is saroma (heb je verschillende smaakjes van)

N-Joy Cakes

5

NiQ: Dankje wel voor je reactie maar waar kan ik 1:1 van maken?

Ik heb een smaak ding van mascarpone? gekocht..

hoe ik me taart wil doen:

Cake mix

Cake snij ik door midden

Maak een dammetje

smeer jam in het midden

doe de andere helft er weer boven op

En dan weet ik niet wat ik moet gebruiken
Want je moet een soort van een laag maken om de taart heen?

Fondant als laatst om te decoreren..

Ben blij dat ik doet op tijd doe! zo zie je maar dat ik het helemaal verkeerd in gedachten had:D

6

taart vullen zoals je zegt, daarna een heel dun laagjes rond de taart van botercreme (boter en suiker in gelijke delen, vandaar 1:1). Omdat je echt maar een heel dun laagje doet, proef je het niet. Je kunt er mooi evt hobbels mee weg werken.
Succes!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Carien:

dank je wel voor je reactie

Nu snap ik wat er bedoelt word.
En waardoor krijg je een lekkere taart dan..

Hier heb ik jam is dat voldoende om een lekker smaak te krijgen!

En ik wou een beetje citroen in de cake doen. Botercreme is toch geen smaak vervanger..

Of is jam met een beetje botercreme geniet en rolfondant.

Wat kan ik met die mascarpone doen dan??

8

Wanneer je er een royale laag jam opdoet (of 2 aparte lagen) heb je al behoorlijk wat smaak hoor.
Ik begrijp dat je cake hebt en geen biscuit, en dan is alleen jam en fondant al behoorlijk zoet. Samen met citroencake is dat vast lekker.
Misschien heb je tijd om eerst een klein taartje te maken? En anders: met allemaal lekkere dingen bij elkaar kan het alleen maar lekker zijn! :9  :Y
Ik heb nog nooit mascarpone gebruikt (dat is toch kaas? :o ), maar wie weet is het lekker. Kijk eens bij recepten en dan vulling, daar staan massa's lekkere vullingen.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Carien:

Ja wat is het uh Heb even gekeken het is mix voor bescuit  (sponge cake)

Nou ik heb mascarpone bestelt omdat er een uitleg bij stond van smaak toevoegen(zoet)
Maar verder weet ik het ook nog niet wat het is haha

Ja inderdaad dat dacht ik ook dat dat wel genoeg is maar ja voor mijn eerste taart wil het het niet verkeerd doen(die ik anderen laat eten)
Daarom zijn tips altijd handig

Dus gewoon jam en botercreme, en ik ga icing doen of hoe dan ook roosjes maken.

Ik ben al heel wat wijzer geworden sinds ik op deze forum zit .