1

Onderwerp: marsepeinvraag...

Hoihoi

even een vraag over marsepein.. Ik heb hier een aantal kilo marsepein liggen welke ik 2 weken geleden heb aangeschaft, bij thuiskomst gelijk in een afgesloten doos heb gedaan. Nu wilde ik er vanavond een taartje mee bekleden, maar de marsepein rook al vreemd (beetje bitterkoekjesachtig) en toen ik m ging proeven heb ik m maar gelijk terug in de doos gedaan.. Want het was werkelijk niet lekker.. (netjes uitgedrukt)
Iemand enig idee wat het kan zijn? Er is niks vreemds met de doos gebeurd, niet in de zon, niet te dicht bij warmtebronnen of iets dergelijks..

een beginnende taartenbakster....
http://taartenvanangie.hyves.nl/

2

Re: marsepeinvraag...

Ik had dit pas met een verpakking van zeelandia marsepein. Het rook ook heel vreemd en was al die tijd ingeseald en donker weggelegd. Dus ik lees even mee

N-Joy Cakes

3

marsepein en bitterkoekjes zijn allebei van amandelen gemaakt, dus het lijkt me wel goed gaan....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

@ mirjam: maar dit is echt geen normale lucht wat eruit komt, heb ik ook nog nooit geroken. het is echt vies en heeel erg sterk. ook de textuur was bij mij anders dan normaal en kleurde moeilijker.

@angela; weet je al wat meer? ben wel benieuwd want ik kon de hele bestelling zo de prullebak ingooien omdat er door de mensen werd gezegd dat het niet te eten was.

N-Joy Cakes

5

@niq ik heb helaas nog geen antwoord... zodra ik dat heb krijg je reactie van mij!

@mirjam, al hou ik niet van bitterkoekjes ik weet dat ze van amandelen gemaakt worden. Maar deze geur die hier vanaf komt is echt niet lekker, om over de smaak maar te zwijgen... Wat niQ ook zegt, deze marsepein is zeer moeilijk te kleuren, smaakt echt heel bitter/vies, heeft een plakkerige textuur.

een beginnende taartenbakster....
http://taartenvanangie.hyves.nl/

6

kun je er niet mee teruggaan waar je het gekocht hebt?

7

De Zeelandia mp is momenteel heel erg vers. Misschien dat het daar aan ligt? Hij is ook zachter dan normaal.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.