1

Onderwerp: kleine vlindertjes en toef

Beste allemaal,

Voor de eerste verjaardag van mijn nichtje wil ik graag cc bakken en deze decoreren met een toef, vlindertje en een 1.

Weet iemand misschien welk merk fondant het beste werkt en of het toevoegen van tylose bij ieder merk vereist is? In de webshop staat ook een fondant vermeld die stevig is en uithard.

Voor de toef heb ik diverse recepten doorgenomen, maar ik zou graag willen weten welke toef je al de avond ervoor kan opspuiten en stevig genoeg is om er ook een vlindertje op te doen en een 1.

Groetjes,
Paula

2

Re: kleine vlindertjes en toef

ik lees mee voor tips, want ik gebruik nu bc mix maar mbc schijnt weer lekkerder te zijn.

N-Joy Cakes

3

Merengue botercreme is heerlijk en geschikt voor deze projecten.
De fondant is heel persoonlijk, de een vind die van Bakels het lekkerst (werken), de ander van funcakes of pettinice.
Wil je een afdekschildje op de cc maken dan hoef je geen tylose te gebruiken voor de vlinder en de 1 (evt.) wel.
Ik gebruik fondant van de Bakels en die hard uit zichzelf al prima uit!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

joynme schreef:

Merengue botercreme is heerlijk en geschikt voor deze projecten.
De fondant is heel persoonlijk, de een vind die van Bakels het lekkerst (werken), de ander van funcakes of pettinice.
Wil je een afdekschildje op de cc maken dan hoef je geen tylose te gebruiken voor de vlinder en de 1 (evt.) wel.
Ik gebruik fondant van de Bakels en die hard uit zichzelf al prima uit!

Bedankt voor de info. Weet je misschien waar ik de fondant van Bakels kan kopen (in de webshop zag ik het merk niet)? Het is de bedoeling dat de vleugeltjes een beetje rechtop blijven staan. De how to heb ik gezien op you tube, maar ik ben benieuwd of de fondant dan met of zonder tylose moet. Op het forum staat een recept van swiss mcb. Is dat vergelijkbaar of is er misschien nog een ander goed recept voor een stevige toef?

5

Bakels = pettinice volgens mij. Als je rechtopstaande vleugels wil zou ik ze een paar dagen van tevoren maken en laten drogen, dan heb je geen tylose nodig!

Let je er wel op dat je toef geen water bevat? Dan gaan je fondant vlinder en 1 smelten! Merengue botercreme en swiss mbc zijn hetzelfde en heel goed geschikt voor een toef met fondant versiersels.

6 Laatst bewerkt door Tamara1977 (03-11-2010 16:30)

Bakels is idd pettince kijk maar staat ook groot bakels op de emmer http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=899

Daar heb je geen tylose bij nodig.

Bij vlinders doe ik altijd een lege wc rol door midden knippen en ze daarin drogen, bakels is zeker de volgende dag goed hard  :Y

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

Bedankt voor alle tips!

8

Tamara1977 schreef:

Bij vlinders doe ik altijd een lege wc rol door midden knippen en ze daarin drogen, bakels is zeker de volgende dag goed hard  :Y

Oh, dat is een goede tip! Die ga ik onthouden. Wc rolletjes opsparen dus de komende tijd! :thumb: