1

Onderwerp: verse rozen of vers fruit

voor de verjaardag van mijn man en ik wil ik voor 14 nov een speciale taart maken.
Een hexagon met rondom witte chocolade sigaretten/rollen en als versiering wil ik vers fruit of verse rozen.

Ik las dat als ik de rozen er op wil leggen ik de steeltje moet inpakken met folie of dat ik flower pins moet gebruiken.

Hoe zit dat met vers fruit?

Moet ik de taart toch eerst helemaal bekleden en dan de chocorollen hierp plakken?

Of de taarten afsmeren met witte chocolade creme hier de rollen tegenplakken, de bovenkant bekleden en hier de rozen of het vers fruit op?

het fruit zal toch ook eerst gewassen moeten worden....zal ik dat een dag eerder doen en dan goed laten uitlekken...anders gaat datweer niet samen met de fondant.

Heeft iemand hier ervaring mee??? Vast wel  :Y

2

Re: verse rozen of vers fruit

Ik zou de taart afsmeren met ganache, en daar de chocoladerolletjes tegenaan plakken. Dan kan je het fruit gewoon los op de taart neerleggen. Ik heb zelf geen fondant aan de bovenkant gedaan, alleen fruit op de ganache. Of zelfs een keer nog een extra laagje chocolademousse en daar dan heel veel fruit op.

3

aha bedankt voor je antwoord/reactie  :thumb:
zo wordt het een echt chocolade taart lekker. Dan ga ik dus ganache maken hier de taart mee afsmeren en de rollen er tegen aan plakken en het fruit erop leggen

ik kan niet wachten op een stukje  :9

4

't is dat Maastricht zo uit de buurt is  :lol:

5

weetje, fruit voor op een taart word eigenlijk nooit gewassen omdat t dan heel snel lelijk word, moet je wel rekening mee houden... of je moet er gelei overheen doen...