26

Re: Chocoladeletters

Ik heb jarenlang chocolade-mallen (kort!) in de vriezer gedaan om de choco-figuurtjes weer gemakkelijk uit de mal te krijgen en de mal direct weer te kunnen gebruiken en nooit! witte uitslag of zweet gehad.

Ook bij een patissier workshop in Belgie/Leuven deden we dat en hier ook geen probleem.

Misschien dat je het alleen maar kort moet doen?....

Groetjes.

Met zoete groet! Akire

27

etmc schreef:

Chocola moet je niet in de vriezer of koelkast doen, dan slaat het wit uit...

Is dat zo...??
Ik gooi chocolade altijd in de koelkast en het is nog nooit wit uitgeslagen geweest....

28

Marinina schreef:

Misschien is dit wat ??

Ingrediënten:
500 g pure chocolade
150 g roomboter
1/2 eetlepel oploskoffie
chocoladekoffieboontjes

Materialen:
bakpapier
spuitzak met kartelmondje

Bereiden:
Chocolade au bain marie* laten smelten. Met mixer boter (op kamertemperatuur) luchtig kloppen. Koffie in 1 eetlepel heet water oplossen. Boter en koffie door chocolade mengen. Massa van vuur halen en in spuitzak scheppen. Op bakpapier kleine rozetjes spuiten. Garneren met koffieboontje.

heb het net geprobeerd, daar kan je dus ECHT WEL mooie letters mee spuiten !!
Versieren als het nog zacht is, daarna even in de koelkast (  :Y  ) en het smaakt ook nog heerlijk  :s

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CUMS8LAY-D.jpg

29

Kort is idd geen probleem maar je moet t niet weken gaan bewaren, vooral zelfknutselchocola... repen moet je jaren laten liggen volgens mij...

30 Laatst bewerkt door sill (02-11-2010 20:16)

:)
Op verzoek weggehaald ;)

31 Laatst bewerkt door Chocoholic (02-11-2010 19:54)

Lieve mensen,

Ik ben heel erg blij met jullie enthousiasme over de chocolade letter workshop op Taarten en Trends, echter ben ik er niet zo blij mee dat het recept hier openbaar wordt gemaakt. Deze workshop word in ons eigen atelier nog gegeven, door het rececpt hier neer te zetten kan dit mensen doen besluiten het dan zelf maar thuis ( met koetjesrepen  :think:  ) te gaan maken. Daarnaast kom ik op steeds meer websites mijn chocolade workshops tegen, wat ik erg vervelend vindt.  :s

Ik wil jullie dan ook verzoeken de recepten uit jullie berichten te verwijderen. Alvast bedankt!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

32

En om op de vraag van de topicstartster terug te komen. Bij bouwhuis verkopen ze chocolade vormen die jij bedoeld: bouwhuis.com € 19,50 ex. btw.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

33

Ja, dan zie je maar weer wat je teweeg brengt met je heerlijke chocoladeletters, Chocoholic.  :D

Sorry, dat het zo gelopen is, maar ik denk dat het niemands intentie is geweest om je voor de voeten te lopen. Ik hoop dat het gauw in orde komt.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

34 Laatst bewerkt door mamski (02-11-2010 21:49)

Ik heb het recept weggehaald.

Van een kant begrijp ik het wel, aan de andere kant helemaal niet.
Je volgt een workshop en dan ho kijk uit maak vooral niets bekend.

Als je een workshop cuppies volgt teken je toch ook geen geheimhouding.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

35

Chocoholic schreef:

Lieve mensen,

Ik ben heel erg blij met jullie enthousiasme over de chocolade letter workshop op Taarten en Trends, echter ben ik er niet zo blij mee dat het recept hier openbaar wordt gemaakt. Deze workshop word in ons eigen atelier nog gegeven, door het rececpt hier neer te zetten kan dit mensen doen besluiten het dan zelf maar thuis ( met koetjesrepen  :think:  ) te gaan maken. Daarnaast kom ik op steeds meer websites mijn chocolade workshops tegen, wat ik erg vervelend vindt.  :s

Ik wil jullie dan ook verzoeken de recepten uit jullie berichten te verwijderen. Alvast bedankt!

Koetjesrepen worden al meer dan 30 jaar gebruikt... Ik zie het probleem niet. Zou hetzelfde zijn als dat we niet over een basiscake mogen mailen... Eieren, boter, suiker, citroenrasp, scheutje melk. Alles mixen en dan in de oven.... Kom op zeg.

Het gaat in een workshop toch over originaliteit, handigheid, ver- en bewerking... Toch?

Ik heb niemand brood uit de mond gestoten en het verspreiden van een recept doet dat ook niet.

Just my 2 cents.

Met zoete groet! Akire

36 Laatst bewerkt door Marinina (02-11-2010 22:32)

het recept wat ik heb geplaatst komt van AH.nl , ik vind dat iedereen zelf maar moet weten wat ze ervan willen spuiten, de chocolade-letter bestaat ten slotte al langer.......

37

Yep !

Met zoete groet! Akire

38

@Marinina: ik ga dit weekeinde met de kids het recept proberen. (Twee van mezelf, een nichtje en waarschijnlijk een paar aanwaai-kinderen, t'is altijd hetzelfde in het weekeinde... kids, kids, kids.... MAAR wel heeeeel gezellie. Heb nu wel een max ingesteld. Niet meer dan 8. Schappelijk, toch?!)

Zal je maandag laten weten wat ik van jou/AH.NL recept vond :D

Doei.

Met zoete groet! Akire

39

Veel plezier  :9

40

Maar krijgen de cursisten die de workshop volgen dan ook het recept niet mee naar huis? Of moeten ze beloven het niet door te geven? Het gaat namelijk toch niet om het recept (ingredienten), maar om de technieken? Als je een workshop taartdecoratie doet, krijg je ook het recept voor de cake mee  :s ???

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

41

er zijn duizend recepten voor spuitchocola en als zij een unieke hebben die alleen mensen weten die hun workshop hebben gevolgd is t nogal stom dat dat dan maar overal verspreid word...