1 Laatst bewerkt door lautje1984 (01-11-2010 18:45)

Onderwerp: eerste cupcakes

Hoi!!

Ik heb van het weekend samen met mijn zusje cupcakes gemaakt.
Ik lees al een aantal maanden met jullie mee, dus nu is het tijd voor een berichtje van mij..

Ik heb nog niet zoveel kleurtjes en materialen, maar ik ben best trots op de cakejes....

http://94.100.121.34/1145200001-1145250000/1145202201-1145202300/1145202208_5_S8i1.jpeg

http://94.100.120.69/1145200001-1145250000/1145202301-1145202400/1145202363_5_k0Jh.jpeg

Ze zijn gevuld met bokkenpootjescreme.

Sommige zijn een beetje schots en scheef, maar ik had een beetje teveel beslag in de bakjes gedaan dus ze hadden flinke bolletjes. En die heb ik eraf gehaald, want anders waren ze niet mooi plat.

2

Re: eerste cupcakes

Hi,

Ze zien er lekker uit! Ook netjes gewerkt hoor.
Zou je kunnen vertellen hoe jij jouw bokkenpootjescreme hebt gemaakt of is dat een familiegeheim?

Met zoete groet! Akire

3

ze zien er héél lente-achtig uit met die kleurtjes ...krijg het al een beetje warmer :thumb:

4

Akire schreef:

Zou je kunnen vertellen hoe jij jouw bokkenpootjescreme hebt gemaakt of is dat een familiegeheim?

Ze zijn ook erg lekker, maar hier en daar piept er een beetje botercreme tussendoor...

Bokkenpootjescreme: Ik bedoelde de bokkenpootjesvulling van de site, staat onder recepten ( ik heb botercreme en bokkenpootjes vulling doorelkaar gehaald.)

5

karine schreef:

ze zien er héél lente-achtig uit met die kleurtjes ...krijg het al een beetje warmer :thumb:

Ik heb met pasen een poging gedaan om een taart te maken vandaar die lente-achtige kleurtjes..... Foto van de taart heb ik niet, was ook niet om aan te zien. Had te weinig botercreme gemaakt.
En de marsepein begon op een gegeven moment te smelten....
Ik ben er wel achter gekomen hoe het komt dat ik te weinig botercreme had.... weegschaal stond verkeerd afgesteld.....

6

Leuk gedaan hoor!

Je schrijft dat de cc's flinke bolletjes hebben. Als je ze aan de bovenkant mooi plat wilt maken kan je er nadat je ze uit de oven hebt gehaald even een snijplank ofzoiets opleggen, dan worden ze mooi plat aan de bovenkant.

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

Oeeh lekker vrolijk!! :D

8 Laatst bewerkt door Marinina (03-11-2010 18:24)

Akire schreef:

Hi,

:lol:  :lol:  :lol: Niet ALLE recepten zijn geheim !!  :lol:

Ze zijn leuk hoor, mooie kleurtjes  :thumb:

9

@Marinina.... Nee, alleen chocolade-recepten  ;)

Met zoete groet! Akire

10

Erg leuk!

Jammer van de loslatende papiertjes, had je de vormpjes wel in een bakblik gezet? Dat wil nog wel eens helpen.

Gaan we nog meer van je zien hier? Ziet er zo heerlijk vrolijk uit namelijk, dat kunnen we wel gebruiken met deze donkere sombere dagen.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

11

Ik heb nog niet zo'n bakblik dus ze hebben op een bakplaat gestaan. En ik had op sommige papiertjes botercreme gemorst dus dat heb ik eraf gehaald, vandaar...

Ik ben niet heel fanatiek bezig. Ik vind het een leuke hobby alleen heb ik er niet heel veel tijd voor..... en er moet natuurlijk ook een reden zijn om een taart of cupcakes te bakken  :)