1

Onderwerp: Gekleurde icing geeft af!

Ik ben nog niet zo bedreven met het bekleden van taarten en nog in de uitprobeerfase. Nu wilde ik voor het feestje van mijn zoontje cupcakes maken en die had ik gezellig versierd. Ik had icing gekleurd (blauw) en dit gebruikt als glazuur (dat kan toch?). Daar had ik smarties overheen gedaan. Zag er leuk uit, maar toen de jongens gingen eten ging het mis. Hele blauwe snoetjes!! De meesten vonden het wel grappig en het verdween na een paar minuten ook wel weer, maar er waren een paar kindjes die het maar niks vonden en om die reden hun cakeje lieten staan!

Is het normaal dat dit zo afgeeft? Want met een kinderfeestje kan het nog wel, maar als je allemaal volwassenen met weet ik veel wat voor kleuren rond ziet lopen, dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

2

Re: Gekleurde icing geeft af!

Niet alle kleuren geven af, maar m.n. blauw, omdat je er vrij veel van nodig hebt, wil inderdaad voor blauwe tongen zorgen :Y :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

net zoals zwart, rood, ...

4

Ok, maar betekent dat dat je met kleuren als roze, geel etc. minder problemen zou moeten hebben? Ik heb een boekje waar heel veel leuke cupcakes instaan, maar als alles afgeeft lijkt het me niet zo'n succes om daar aan te beginnen!