1

Onderwerp: Hulp bij planning gevraagd!

Hoi,

Ik moest voor aanstaande zaterdag een stapeltaart maken voor iemand. Het puzzelplaatje maak ik deze week, dus die is van te voren klaar.

Maar nu vraag ik me af hoe ik het bakken, vullen en bekleden het beste kan plannen.
Vrijdagochtend moet ik werken. Zal ik de biscuits dan donderdag bakken? Of zal ik het vrijdagmiddag doen?

Ik ben benieuwd wat jullie adviseren.

Alvast bedankt!

2

Re: Hulp bij planning gevraagd!

marsepein of fondant kan je ook alvast kleuren.
woensdag of donderdag bakken, en de vriezer in.
vrijdagochtend taarten uit de vriezer
en dan vrijdagmiddag vullen, bekleden en afwerken.

3 Laatst bewerkt door jolan1982 (31-10-2010 14:46)

Maar het is een taart op bestelling. Is het dan wel verstandig om de biscuits ingevroren te hebben? (ivm bewaren)

goede tip wat het kleuren betreft!!!

4

Weet iemand antwoord op mijn laatste vraag?

5

Ik vries altijd mijn biscuit van te voren in waardoor ik het makkelijker kan bewerken en ook de smaak lekkerder wordt. Ik laat het biscuit 24 uur van te voren in de koelkast ontdooien

N-Joy Cakes

6

Doe je dat ook bij een bestelling?

7

Ja zeker! Heb nu 2x verse gemaakt en toen brokkelde het biscuit met afsmeren af en heb nu 3 keer van te voren ingeevroren en werkte veel fijner en smaakte beter. Ik bak altijd weekend voor de taart af moet zijn dus ga maar kort de vriezer in.

N-Joy Cakes

8

Je kan een biscuit best even invriezen. Ik zou hem alleen even een uurtje vantevoren eruit halen. 24 uur van tevoren is niet nodig. Dat is alleen nodig met een gevuld en beklede taart.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

Ok bedankt :D Dus jullie adviseren gewoon van te voren bakken en dan vrijdagochtend eruit halen.
Ga ik gewoon proberen!

10

kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat het ontdooit is.
tis een taart met marsepein.

alvast bedankt

11

Ik haal een gevulde en bekleede taart 24 uur van te voren eruit en laat ik langzaam in de koeling ontdooien. Ik weet of je taart er beter op wordt als je hem direct uit de koeling laat ontdooien, het zal wel minder lang duren. Ik lees even mee voor de reacties op het ontdooien buiten de koeling.

N-Joy Cakes

12

Hoi,
Ik moet morgen een taart afgeven en heb de biscuit zondag gebakken en in de vriezer gedaan.  Straks haal ik die uit, +/- 30-45 minuten voor ik hem ga vullen, afsmeren en bekleden.  Zo kruimelt het niet zo erg en is hij toch lekker vers. Het doet niets af aan de smaak, vind het zelf zelfs lekkerder zo. Als ik weinig tijd heb de dag voordien, doe ik het altijd op deze manier. Gaat perfect!

Als je de taart volledig op voorhand maakt (dus ook vullen en bekleden) en invriest, doe ik het ook zoals NiQ (24u op voorhand uithalen) en je proeft en merkt niet dat ie uit de vriezer komt.
Kan mss een beetje zweten, maar dat verdwijnt na een tijdje, zeker niet aankomen want dan heb je vlekken.

Veel succes!