1

Onderwerp: Cupcakes,Muffins,Plaatkoek en andere invriezen??

Hoi allemaal,

Ik ben nog niet zolang bezig met bakken , en nu wil ik graag voor mijn kraamweek en de eerste verjaardag van mijn dochter( Die samen gaan vallen) alvast wat cupcakes,muffins en andere recepten gaan bakken omdat ik niet weet hoe fit ik straks ben.

Nu was mijn vraag of je zomaar alles in kan vriezen? het is de bedoeling om naturel cakejes te maken die ik op het laatste moment kan decoreren maar ook bijvoorbeeld met appel stukjes en andere ingrediënten.
Als het gaat hoelang kan het dan ongeveer in de vriezer?
En als dit niet gaat hebben jullie dan ideeen voor wat ik wel kan maken?

Alvast bedankt!

2

Re: Cupcakes,Muffins,Plaatkoek en andere invriezen??

Je kan deze prima invriezen hoor! Ik vries ze meestal in in een ijsdoos of in een plastic zak. Ze kunnen geloof'k wel enkele weken in de vriezer, maar daar heb ik geen ervaring mee :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

met fruit erin weet ik niet, maar naturel cakes vries ik ook wel eens in. vooral als het er véél moeten zijn.

alvast dubbel gefeliciteerd trouwens :-)

4

Invriezen gaat prima. Wel even opletten, liever niet stapelen (cupcakes) omdat de papiertjes vaak aan de cake eronder vastkleven, waardoor je gauw een stuk uit het cakeje trekt of kruimels aan de onderkant blijven plakken. Dus bijvoorbeeld naast elkaar invriezen in een plastic doos met deksel.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Jozien schreef:

Invriezen gaat prima. Wel even opletten, liever niet stapelen (cupcakes) omdat de papiertjes vaak aan de cake eronder vastkleven, waardoor je gauw een stuk uit het cakeje trekt of kruimels aan de onderkant blijven plakken. Dus bijvoorbeeld naast elkaar invriezen in een plastic doos met deksel.

Als ze daarna bevroren zijn, kan je ze wel stapelen. Alleen dan wel met ontdooien opletten dat je ze weer van elkaar af haalt.