1

Onderwerp: Vraagje over invriezen..

Hoi,

Ik heb de vraag van een collega gekregen om een taartje te maken voor haar zoontje..Nu is deze voor zondag..maar heb ik alleen morgen tijd om deze te maken..

Ik wilde een vulling doen van banketbakkersroom en aardbeitaartvulling en bekleden met marsepein..

Nu heb ik wel gelezen dat ik deze in kan vriezen..in een doos en daar plastic omheen???

Alleen..ik wilde er ook suikerdecoratie opdoen..maar ik ben bang dat dit gaat smelten??..en na het invriezen geef ik het bevroren mee aan collega..dus later erop doen kan niet..

Hopelijk heeft iemand tips??

2

Re: Vraagje over invriezen..

Invriezen: zelf doe ik eerst een pedaalemmerzak en daarna in de doos. Als ik het dan weer laat ontdooien, haal ik eerst de zak eraf en doe het dan weer in de doos. In de koelkast laten ontdooien.

Kan je niet decoratie van marsepein er op doen ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Re: Vraagje over invriezen..

Het is 1 x voorgekomen dat ik dat ook zo moest doen. Ik heb de taart helemaal afgemaakt met alle decoratie (waren hier wel boetseersels) erop. Foto gemaakt. Alles eraf gehaald wat je niet vertrouwd in de vriezer en dan indd de taart in de doos en daarna in een zak in de vriezer.

Je geeft dan de taart, decoratie mee en de foto.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.