Re: ik mocht weer aan de bruidstaarten :-)
wat een enorm mooie taarten echt super!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » ik mocht weer aan de bruidstaarten :-)
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
wat een enorm mooie taarten echt super!!
WAUW!!! mond valt open............
Heel mooi
Beeldig en superstrak allebei
Wowwwieee! Beiden echt prachtig! Mijn complimenten
Wauw, subliem gewoon!
Wauw, subliem gewoon!
Waaaaauw!! Echt geweldig. Mijn mond valt ervan open.
Hoe heb je zo duidelijk en mooi de structuur van de impressionmat erin gekregen? Bij mij gaat ie steeds schuiven en wordt hij helemaal niet zo mooi.
En die ruitjes structuur echt perfect!!
En ik vind je mega roos super! Heb je een tip om zulke mooie rozen te krijgen? hoe ga je te werk?
Ik ben nog steeds benieuwd:)
Echt helemaal geweldig. Ik had het je al gezegd maar bij deze nog een keertje
Wat zijn het weer mooie taarten. Leuk dat je twee verschillende maten van ruiten hebt!!
Ja je rozen blijven mooi
Prachtige bruidstaarten. Vind ze allebei wat hebben, gewoon op hun eigen manier.
Jackster schreef:Waaaaauw!! Echt geweldig. Mijn mond valt ervan open.
Hoe heb je zo duidelijk en mooi de structuur van de impressionmat erin gekregen? Bij mij gaat ie steeds schuiven en wordt hij helemaal niet zo mooi.
En die ruitjes structuur echt perfect!!
En ik vind je mega roos super! Heb je een tip om zulke mooie rozen te krijgen? hoe ga je te werk?
Ik ben nog steeds benieuwd:)
Allereerst natuurlijk thanks voor 't compliment.
Bij de structuurmatten ga ik altijd als volgt te werk:
- fondant/marsepein uitrollen op een tafelzeiltje tot de gewenste grootte
- de lap insmeren met crisco
- structuurmat erop leggen en d'r in 1 vloeiende beweging overheen rollen
- het geheel (dus inclusief 't tafelzeiltje) op z'n kop draaien
- 't tafelzeiltje er vanaf pellen
- vervolgens de lap die dus nog op de structuurmat zit over de taart heen leggen en de mat eraf pellen
- voorzichtig de plooien eruit strijken
- en tot slot nog even smootheren
Ten aanzien van de rozen citeer ik even een stukkie wat ik in een ouder topic had aangeven:
RozenJe drukt eerst 'n stuk of 12 rondjes uit van dezelfde maat. Ik heb hiervoor rondjes van zo'n 2 cm gebruikt. Vervolgens leg je deze op een foam matje en bewerk je de helft van de randen met een tooltje met een bolling. Hierdoor wordt 't randje mooi dun en een beetje 'lubberig'. Dan rol je 't eerste rondje op en als je bijna aan 't einde bent leg je 't volgende blaadje erop en draait deze er half omheen, dan leg je d'r weer een blaadje op en dit herhaal je dus nog een paar keer. Wel steeds een beetje in vorm drukken. Als de roos de gewenste grootte heeft, knijp je de onderkant samen. Hierdoor gaat de roos open staan. Vorm de blaadjes vervolgens nog voorzichtig naar buiten en knijp de buitenste blaadjes in 't midden 'n klein beetje samen. Snappie?????
prachtig!!!!
ik kan urrrrren naar je taarten kijken ECHT PRACHTIG!
Prachtig!
Prachtig, allebei!
Wat een mooie sjieke taarten! gaaf hoor
ik ben nog steeds benieuwd hoe je de kleuren van die bloemen en vlinders op de laatste taart hebt gemaakt?
ik ben nog steeds benieuwd hoe je de kleuren van die bloemen en vlinders op de laatste taart hebt gemaakt?
die vraag had ik even gemist!
Voor de bloemen en vlinders heb ik gebruik gemaakt van copper en ivory van americolor. Verder zijn ze ingesprayd met de Pearlspray van PME.
P R A C H T I G !!!
Wat ontzettend strak en supernetjes afgewerkt!!!!
Vind er nix aan
Vind er nix aan
Ach ... 't was in ieder geval 'n mooi onderplaatje, toch ???
Meid ze zijn weer super!!!!!!!!!!!!!!!!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » ik mocht weer aan de bruidstaarten :-)