1

Onderwerp: Zoveelste vraag of het KROONTJE

Hallo allemaal,

Voor zondag moet ik een taart maken waar boven op een kroontje moet komen. Nu ben ik al ruim van te voren begonnen met het maken van de kroontjes, helaas breken ze steeds kapot. Ik heb er nu al tig gemaakt en begin wanhopig te worden. Wat doe ik verkeerd en wie wil en kan mij helpen?
Ik weet dat dit al het zoveelste onderwerp over het kroontje is maar de wanhoop is te groot vandaar nogmaals een vraag...

Hopelijk kan iemand mij de juiste tip geven alhoewel ik al alle tips die ik in de andere topics gevonden heb toegepast heb...

Groetjes,
een wanhopige Anika

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....

2

Re: Zoveelste vraag of het KROONTJE

werk je met icing of met marsepein/fondant?

met icing kan je te dun gespoten hebben of je hebt je ondergrondje niet ingevet, waardoor het kroontje blijft plakken.

misschien een foto waar het misging?

3

Ik werk met fondant van Funcakes....

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....

dat is ook niet de juiste fondant, die wordt niet goed hard. Je kunt beter met regalice of pettinice werken :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Of gumpaste :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

6

Super bedankt voor jullie antwoorden! Ik was er al bang voor...Morgen maar even naar Ridderkerk en dan haal ik het allemaal maar...Hoe lang moet het ongeveer drogen? Ben ik nog op tijd als ik het morgen maak en zondag nodig heb? En ik neem aan dat hier ook gewoon tylose doorheen moet toch?

7 Laatst bewerkt door Ottolien (02-11-2010 11:39)

Ik heb hem wel eens gelijk tijdig met de taart gemaakt. Als je er dan maar genoeg tylose doorheen doet ;)

Dus morgen ben je ruim op tijd :Y

Maar laat ik er gelijk bij zeggen dat ik niet kan plannen en altijd veels te laat begin dus zo laat als ik ben begonnen zou ik zeker niet aanraden. Er is altijd een kans dat het een keer goed mis gaat :grr:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.