1

Onderwerp: Printen op frosty sheets; Wat zit er eigenlijk in?

Ik heb binnenkort een opdracht voor een allergievrije taart. Het meisje waar hij voor is, is o.a. allergisch voor eieren, noten, pinda's en een hoop soorten fruit. ik heb ondertussen al wel het één en ander aan allergievrije cakemix gezien en ook een fondant gevonden die voor haar geschikt is. Ik wilde, omdat ik dat leuk vind, wat plaatjes op frosty sheets laten printen, maar er is erg weinig te vinden over de ingrediënten. Ik las wel dat een frosty sheet op basis van zetmeel en suiker is, maar zitten er nog andere bestanddelen in? En over de inkt, welke bestanddelen zitten daar in? Ik kan me voorstellen dat het ergens gemaakt wordt, waar ook pinda's verwerkt worden, dit is dus uit den boze!
Is er iemand die mij hier iets over kan vertellen???   :s

Mocht dit het verkeerde topic zijn, voel u vrij deze te verplaatsen!  :D Ik had geen idee waar ik deze vraag kon neerzetten.

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

2

Re: Printen op frosty sheets; Wat zit er eigenlijk in?

Hoi Heidi,

Frosting sheet ingredients as per manufacturer... Water, Cornstarch, Corn Syrup, Corn Syrup Solids, Cellulose, Sorbitol, Glycerine, Sugar, Vegetable Oil, Arabic Gum, Polysorbate 80, Vanilla, Titanium Dioxide, Citric Acid, Sodium Benzoate. Contains no known allergens and is kosher certified.

Pinda's staan er niet bij... Kan toch zijn dat die sheets gemaakt worden in een fabriek waar ook noten verwerkt worden. Ikzelf had de fabrikant gebeld of gemaild... Just to be sure.

suc6

Met zoete groet! Akire

3

JEETJE wat gebeurd er met het forum...  :o  :o  :o Zoveel keer had ik het bericht niet willen plaatsen. Sorry.

Met zoete groet! Akire

4

:lol:

Ik meld het even.  ;)

5

Tnx Sofia :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Graag gedaan! ;)

7

Bedankt voor je reactie Akire!

Is er misschien nog iemand die weet wat er in de eetbare inkt zit?  :/

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

8

Er zijn zoveel verschillende leveranciers voor eetbare inkt, dan moet je toch echt ff kijken op de verpakking van de inkt ;-)

Groetjes.

Met zoete groet! Akire