Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » chocolade kersttaart
echt een PRACHTtaart! mooi en knap gedaan!
groet corinne
moooooi zeg! Die meot je eigenlijk de hele kerst laten staan he....
gr ciska
Wauw, mooi zeg!
bedankt allemaal voor de complimenten, het is altijd weer leuk als je je best hebt gedaan op een taart dat anderen hem dan ook leuk vinden!
De taart is inmiddels opgegeten en was volgens mijn vader erg lekker. Ze vonden hem op zijn werk erg mooi (ze zijn niets gewend daar hoor, enkel een taart per jaar van mij).
@ Ini, je hoeft nog geen bril te kopen hoor
er zit inderdaad goudpoeder over de ganache heen gestrooid.
De chocolade staafjes/reepjes zijn niet zo moelijk te maken. Je smelt gewoon de chocolade (wel tempereren, anders slaat het wit uit en wordt het niet goed hard) en dat strijk je niet al te dun uit op doorzichtig geschenk folie. Als het hard begint te worden maar nog niet hard is snijd je er reepjes van en laat je de chocolade nog even uitharden, daarna kun je het zo van het folie afhalen. Voor het kerststalletje is het eigenlijk hetzelfde verhaal maar dan snijd je geen reepjes uit maar de omtrekken van het kerststalletje die je later met een beetje extra chocolade aan elkaar plakt.
how to how to.........geweldig is ie!!
Supermooi!
Ohhhhhhh wat mooi! Ik vind vooral het speelse verschil in lengte van de buitenste plakken choco echt een heel leuk effect geven. En het stalletje is gewoon helemaal top
Dit is een kersttaart zoals ie hoort te zijn...Zo sereen en zo zo sjiek. Vind het echt heel knap hoe je alles zo mooi (strak) gemaakt hebt maar vooral de sfeer hebt weten te pakken. Kan niet anders zeggen dan wauw!
Hier moet ik toch echt even op reageren.... wat een SUPERMOOIE taart heb je gemaakt Pauline!! Echt een plaaatje vind ik het, zo mooi met die donkere en witte chocoladestukken langs de zijkant en dat goud erbovenop en het kerststalletje, ben er ernstig
van onder de indruk!!!
Hoop dat ik je idee (zonder kerststal) mag lenen! :-D
wat een mooie creatie!!
Ik heb net zelf een chocolade "bijbel"gekocht en ga ook daar eens mee aan de gang 
Prachtig! Ik was nog niet echt in de kerstsfeer, maar ben er nu helemaal klaar voor 
Heel heel HEEL erg GAAF!!!!!
Wat een plaatje!
Ik kreeg een tip van deze taart van alweer jaren geleden. Wat een mooie taart. EIgenlijk was ik op zoek naar informatie om een kerststal te maken van fondant maar deze is ook wel heeeeeeel erg mooi. 
toen ik ze zag dacht ik ook onmiddelijk ....o dat is een leuke voor bij het kerstdiner ...en ook eens niet teveel marsepein ...dus please mag ik hem ook lenen?
Wat is hij zoooooooooo mooi!!!!!

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » chocolade kersttaart