1

Onderwerp: suiker water?

Hoi,

Ik wil graag mijn biscuit besprenkelen....omdat het toch wel wat droog is. Nu had ik even gezocht....1 deel water 1 deel suiker.

Dan doe ik water in de pan en daarbij de suiker....dan blijven roeren? En hoelang kook ik dit?
Dan af laten koelen.....aroma erbij en klaar??? (ff schudden)

Hoe lang kan je dit bewaren? Ga morgen boodschappen doen, dus dacht, leg even mijn vraag neer en dan kan ik het morgen halen.

Ik las ook ergens siroop met een smaakje voor in de koffie (bijv. hazelnoot/kaneel....????? en doe je dit gewoon zo op de taart of een beetje dunner maken zodat het niet overheerst?
Dan koop ik een fles siroop en klaar.

Ik maak een taart met BBR en aardbeienjam. Wat zou een lekker combi zijn?
Ik ben niet van de drank......

Groetjes Christa!

2

Re: suiker water?

Hi Christa,

Wat jij beschrijft heet tremperen - het natter of smaakvoller maken van een kapsel. Je kunt daar verschillende zaken voor gebruiken maar je kunt het ook heel eenvoudig houden en een blikje aardbeien op lichte siroop kopen. Maak de aardbeienjam wat warm in een pannetje (niet koken!!) en roer daar voorzichtig de uitgelekte aardbeitjes door. Het sap, uit het blik, gebruik je om je biscuit te besprenkelen. Kost dus niet veel - niet in tijd of geld en lost ook je combi probleem op ;-)

Just my 2 cents.

Met zoete groet! Akire

3

Re: suiker water?

Ik maak het zoals jij het omschrijft. Ik kook het nog een paar minuutjes kort door. Pas na afkoelen doe ik het aroma erbij. Dat kan uit flesjes zijn, maar ook de koffielikeuren of alcoholhoudende likeuren gebruik ik hiervoor. Hoe lang het houdbaar is weet ik niet, ik maak het kort van te voren.

Groet, Jolanda