1

Onderwerp: Hier de glutenvrije taartenbakster Myrquin

Ik ben Sandra en heb kort geleden mijn eerste taartjes gebakken.
Van de zomer heeft iemand voor mij glutenvrije taarten gebakken voor mijn kids omdat ik een dochter(8) met coeliakie heb.
Ze vond het fantastisch dat iedereen nu eens met haar mee at, maar echt smeuiig kregen wij de rijstemeel taarten niet.
Verder heb ik nog een groter mannetje van bijna 10 en een mini mannetje van nu 15 maanden. Het laatste mannetje heeft helaas(nog) koemelkeiwitallergie, wat het koken en bakken voor het hele gezin steeds lastiger maakt. Maar dankzij de vele sites is er altijd wel iets te vinden.

Inmiddels ben ik aan het experimenteren geslagen met tempreren(dank jullie) met wat limonade en de laatste keer een dikke laag kwark zonder tussenlaag van botercreme zodat de kwark flink in het cakemeel zakte. Toen was het eindelijk smeuiig en niet droog meer.
Maar ik hoop hier nog meer te leren.
Heb mij ook aangemeld voor een cursus, want ik ben gewoon nog niet zo handig.
Zal later eens mijn eerste taartjes showen, want ook al is het met veel van jullie nog niet te vergelijken, ik ben er best trots op.

2

Re: Hier de glutenvrije taartenbakster Myrquin

Hoihoi,

Ik heb niet zoveel ervaring op het gebied van bakken met een allergie maar er zijn hier genoeg dames die dat wel hebben.

Ik wens je in ieder geval veel plezier op dit forum en succes met de volgende taarten!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess