Onderwerp: voetbal eerst bekleden?
Hoi,
Ik wil een voetbal gaan maken, maar moet ik dan eerst het bolletje bekleden en dan daar overheen de zes/vijfhoeken doen? Of gewoon de vijf/zeshoeken direct over de biscuit?
Bedankt alvast!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » voetbal eerst bekleden?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Ik wil een voetbal gaan maken, maar moet ik dan eerst het bolletje bekleden en dan daar overheen de zes/vijfhoeken doen? Of gewoon de vijf/zeshoeken direct over de biscuit?
Bedankt alvast!
Ik denk dat allebei kan, maar dat eerst bekleden gemakkerlijker is.
Ik heb het op aallebei de manieren gedaan.
Toen het heel snel moest heb ik de bal wit bekleed en de zwarte 5 hoeken erop geplakt. Daarna de 6 hoeken aangegeven met de flot tool.
Maar mocht je tijd hebben dan zou ik de 5- en 6-hoeken rechtstreeks op de bal plakken. Dat is echt veel mooier. En je kan de 5- en de 6-hoeken nog een beetje bijtrekken zodat ze aansluiten . En deze dan even met de tool voorzien van een stiksel langs de randen
Als ik een voetbal maak, bekleed ik ook helemaal met wit en dan de zwarte vlakken erop, zoals Ottolien hierboven ook beschrijft. Ook naadjes erop maken.
Je krijgt dan echt wel een mooie voetbal vind ik zelf (zie hieronder).
Ik denk als ik zelf alle vlakjes meteen op de taart zou doen, ik het lang niet zo strak zou krijgen, maar dat zegt misschien ook wat over mij.
bedankt!!!
ans ziet er idd superstrak uit!
HEbben jullie nog een tip voor me? zodat het goed uitkomt qua maat? Ik heb ooit wel eens ergens een formule gezien, maar weet neit meer waar...
Gebruik je toevallig de blanda vorm 20 cm?
ik kwam deze net nog tegen....
http://www.youtube.com/watch?v=QLZLsXN9 … r_embedded
misschien kan je wat mee!
Bien heeft hier een uitsteker voor!!! kijk maar eens bij cakesbybien.nl
Bien heeft hier een uitsteker voor!!! kijk maar eens bij cakesbybien.nl
Ik gebruik zelf altijd de uitsteker van Bien en ik ben dan binnen ongeveer 15 á 20 minuten klaar
bedankt!!!
ans ziet er idd superstrak uit!
HEbben jullie nog een tip voor me? zodat het goed uitkomt qua maat? Ik heb ooit wel eens ergens een formule gezien, maar weet neit meer waar...
Bij de FAQ staat de formule!!
En denk terug aan je graden bogen van vroeger bij wiskunde.
maar klopt die maat dan altijd? van die uitsteker dan
maar klopt die maat dan altijd? van die uitsteker dan
Nee die klopt dus alleen bij een bepaalde maat bal. Staat er ook bij op de site
IK maak zelf een malletje van een wat steviger papiertje en snij die uit. Ik heb de malletjes ook gewoon bewaard zodat ik ze voor de volgende keer weer kan gebruiken.
Hier is ook een goede how to
SUPER! Bedankt! Heb voor volgende wk ook een voetbaltaart op het programma staan dus dit komt me echt meer dan goed uit!!!!
Hoi
De voetbal uit de header is van mij. Ik heb ook de formule gedaan die elly zegt. Dat kwam voor een blanda schaal 20 cm uit op zijdes van 4.1 cm met 108 graden voor de vijfhoek en 120 voor de 6-hoek.
Ik heb eerst de hele bal gedaan met 1 heeeel dun laagje wit en daarna alle witte en zwarte vlakken gepuzzeld. met een tooltje stiksels erop en dan ben je wel even bezig, maar je hebt ook wat. Het is mijn strakste taart tot nu toe vind ik zelf dan hihi...
En is het gelukt?? Ben wel benieuwd hoe je het vond en hoe je het aangepakt hebt uiteindelijk
mamakaat, wauw die is zeker strak. Ik keek al steeds vol bewondering naar die taart die soms bovenaan verschijnt Die is van jou dus.
Ik moet hem voor volgend weekend maken, dus kan je nog niet vertellen hoe het ging.
bedankt voor je hulp in ieder geval.
jij hebt zeker met fondant gewerkt?
jij hebt zeker met fondant gewerkt?
Aan de foto te zien is dit fondant!
Jep het is fondant (maar je kunt ook makkelijk marsepein doen hoor...alleen is Wit dan wat lastiger...:) En dankje voor het compliment!
Hoop dat het je helpt. Moet je wel waarschuwen dat ik er heeeeel lang mee bezig was...maar ik ben dan ook een pietje precies. Ik wilde die "leerlook" ook hebben, zie foto 2 en die kreeg ik als ik de fondant uitrolde op de achterkant van mijn Ikeamat. Dit is ook de blanda 20 cm van Ikea. Ik heb uiteindelijk van Papier een zeshoek en een vijfhoek op schaal geknipt en die als model om de fondant te snijden gebruikt.
Ik vond het mooier om ook de witte zeshoeken te plakken, want anders liggen die zwarte vlakken er zo "op". Dus als je minder tijd hebt kun je dat ook doen. Maar ik vond het de moeite wel waard om ook de witte erop te plakken
Misschien heb je hem al gemaakt, kom je hem wel even showen als hij af is?? Meid succes!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » voetbal eerst bekleden?