1

Onderwerp: 2 biscuits tegelijk bakken?

Hoi,

Ik moet aanstaande zaterdag 2 ronde biscuits bakken voor een stapeltaart (22,5 en 27,5)
Ik heb een combimagnetron met hetelucht functie. Nu is mijn vraag of ik beide taarten tegelijk kan bakken, of beter één voor één.
Ze staan dan zeg maar boven elkaar elk op een rooster.

Bedankt alvast!

2

Re: 2 biscuits tegelijk bakken?

Alle 2 tegelijk moet kunnen bij hetelucht. Ik heb zelf ook hetelucht en bak mijn pizza's wel tegelijk.
Maar mijn taarten niet omdat mijn oven niet hoog genoeg is om 2 biscuits boven elkaar te zetten en ze ook nog wat ruimte te geven om een eventuele bol erop te laten krijgen :s

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Pizza's bak ik idd ook altijd tegelijk, maar de onderste moet dan wel langer omdat die niet helemaal bruin wordt dan. Dus die verplaats ik dan naar boven.

Ik moet binnenkort 6 biscuits bakken en anders ben ik wel heel lang bezig.....

Misschien nog iemand anders met ervaring?

4

ik bak vaker meerdere biscuits, maar alleen als er niet meer dan 5 minuten baktijd verschil tussenzit.

dit heb ik 1 keer wel gedaan en toen stortte mijn biscuit in

N-Joy Cakes

5

Het zijn allemaal dezelfde maten.

6

dan moet dat naar mijn ervaring/mening gewoon kunnen! ik heb zelf een oven van 1 meter en zet daar dan soms wel 3 of 4 tegelijk in!

N-Joy Cakes

7

Ja maar dan zet je ze naast elkaar denk ik?
In mijn combi magnetron kunnen ze alleen boven elkaar, vandaar mijn twijfel.

8

jolan1982 schreef:

Ja maar dan zet je ze naast elkaar denk ik?
In mijn combi magnetron kunnen ze alleen boven elkaar, vandaar mijn twijfel.

bij mij staan ze naast elkaar, maar met hetelucht circuleert de lucht gelijkmatig dus lijkt mij ook bovenelkaar geen probleem. met een 'gewone" over lijkt mij de bovenste harder te gaan dan de onderste maar zou ook wel moeten lukken, misschien dat je dan idd de onderste iets langer moet laten staan.

N-Joy Cakes

9

ik heb de oplossing: gewoon een keer proberen :D hahaha, ik wil altijd alles van te voren zeker weten, maar volgens mij moet ik gewoon eens iets gaan proberen!!!

bedankt!

10 Laatst bewerkt door keet (02-11-2010 12:47)

Ik heb al heel veel taarten tegelijk gebakken in mijn oude heteluchtoven. Was een redelijk grote combi van siemens. (inmiddels verhuisd) Ik zette ze boven elkaar maar dan wel de onderste op een bakplaat ipv de bodem van de oven. Dat deed ik de eerste x wel en toen was de onderkant van de taart redelijk aangebrand...

Ik doe het ook met verschillende maten taart en dan haal ik de kleine eralvast uit op het einde terwijl de grote nog wat langer blijft staan.

Succes!

Greetz Keet