Onderwerp: Zwart-wit cc's en bonbons
Is al een tijdje geleden, maar ben een paar weken niet op het forum geweest door drukte met andere dingen. En ik kan nu eenmaal niet "even" naar de taarten kijken....Dus dan maar even helemaal niet.
Voor de verjaardag van mijn zusje en mijn zwager in september.
Foto's zijn wat donker, maar zijn dan ook vrij laat op de avond genomen...

De bonbons hebben wel een apart verhaal:
Ik had een black magic cake gebakken volgens het recept van canadesje, maar heb de verkeerde baksoda gebruikt. Ik had ammoniumcarbonaat ipv natriumcarbonaat, waardoor de hele taart naar ammoniak rook.
Bij koekjes vervliegt de geur uiteidelijk wel, maar met zo'n vochtige zware taart durfde ik het toch niet aan. Dus ik dacht, ik maak er cake pops van. (Dat was nog voordat het maandthema van deze maand bekend was).
Ik had me al vaker verlekkerd aan de cake-pops van Bakerella, dus ik ben op haar site op zoek gegaan, naar een recept voor de "cream-cheese frosting". Ik vond er een en het is heerlijk. Ik heb er een eigen draai aan gegeven, door er nog wat grand marnier bij te doen (zij gebruikte cognac), want dat leek me heerlijk bij de chocoladecake. Echter heb ik me een beetje vergist in de hoeveelheden. De hoeveelheid die ik maakte was voor een cake van 19....INCH. Ik niet meteen aan gedacht.. Ik dacht, mijn taart is 20cm, dus dat is perfect. Niet dus. Het mengsel was veel te zacht en smolt meteen, zodra het in aanraking kwam met de warme chocolade. Dus ben ik het belachelijk lekkere mengsel gaan gebruiken als vulling voor bonbons. De witte zijn alleen gevuld met het cake-mengsel. De zwarte zijn gevuld met het cake-mengsel en dulce de leche. Het was zo belachelijk lekker, dat ik uit zelfbescherming besloten heb alle bonbons aan mijn zusje mee te geven.....
Ik had overigens ook ruzie met de candymelts. Het werd niet vloeibaar genoeg, dus heb ik de vorm met een kwastje in gesmeerd, laten harden in de koelkast, gevuld, harden in de koelkast en weer met een kwastje dichtgesmeerd met chocolade. Vandaar dat ze er niet zo strak uit zien.
Ik heb inmiddels begrepen, dat ik er wat crisco doorheen moet doen?
Overigens heb ik nog steeds niet de goede baksoda kunnen vinden. Kan iemand mij zeggen waar ik deze kan krijgen. De apotheken hier in de buurt kunnen alleen verpakkingen van 1 kg bestellen....
Bedankt voor het kijken en je reactie!
Groetjes, Wendy