1

Onderwerp: Kaarsjes op de taart?

Wat ik me zit af te vragen: zetten jullie verjaardagskaarsjes op de prachtige kinder verjaardagstaarten?

Voor mijn nichtje die volgende week 5 wordt maak ik haar verjaardagstaart. Maar als ik dan denk aan 5 kaarsjes lukraak geprikt in die taart waar ik nu al uuuuuren werk in de decoraties heb zitten....  :nooo  En om dan nog helemaal maar niet te spreken over het uitblazen met consumptie.  :s

Ik overweeg om ipv het meppertje maar een "sputtertaartje" (mischien beter "kaarsjestaartje") te maken. Daar fijn de kaarsjes in, leker blazen en sputteren en de grote taart veilig voor het bezoek.  :o  :o

Hoe doen jullie het of hoe doen jullie klanten het?

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Kaarsjes op de taart?

Bij mij gaan de kaarsjes gewoon in de taart. Daar is de taart immers voor, kaarsendrager en dan het mes erin. Vind je het doorsnijden dan ook zo erg..? Misschien een snijtaart erbij zodat de mooie heel blijft ;)

3

Hihi ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Zelf zet ik geen kaarsjes op de taart, maar ik ben er soms wel bij als de taart wordt gegeten, en dan vind ik het wel altijd zonde van de taart om er gaatjes in te prikken!
Maar voor ons is het een beetje ons kindje en voor de ontvangers is het 'maar' een taart, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

4

Nee hoor, het mes mag er zonder pardon in.  :Y

Maar die kaarsjes zijn zo ehm... net niet?
En eigenlijk heb ik het meeste moeite met het gesputter bij het uitblazen over zo'n taart waar iedereen dan vervolgens nog lekker een stukje van mag eten.  :o
(Jaja, geen kinderen hier. Overigens ben ik totaal niet vies van mijn katten en paard, maar ja die zijn "eigen" he. ;) )

5

haha, dus je paard mag wel de kaarsjes uitblazen  :D  :D  :D
Zie het al helemaal voor me. Denk dat ik dan even oversla.

Maar dat hygiene-aspect vind ik dan meer iets voor de ouders om de bepalen. Mijn taak eindigt wanneer de taart is betaald en overgedragen.

6

kwestie van ervoor zorgen dat ze er niet lukraak in (kunnen) worden gestoken, maar er rekening mee houden. Zo maakte ik bij Pokémon-taarten pokemon-ballen waar de kaarsjes ingingen, lego-taarten kregen stukjes geboetseerde lego en meisjes-taarten een dik bloemetje waar een kaarsje in kon. In stijl dus :)

En dat blazen... ach, de deurknop is minder fris hoor :+

Ik ga dit topic trouwens wel verplaatsen want het gaat toch echt wel over de taarten en het decoreren, al dan niet met kaarsjes ;)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Biggeltaart schreef:

Maar dat hygiene-aspect vind ik dan meer iets voor de ouders om de bepalen. Mijn taak eindigt wanneer de taart is betaald en overgedragen.

Mee eens, mits het een betaalde (of gegeven) opdracht voor iemand is.
In dit geval mag ik er zelf van mee eten... en om nou van mijn zelf gemaakte taart niet te willen eten wegens gesputter, das geen goeie reclame he.  ;)

@ Marianne: De tip van zelf de kaarsjes strategisch plaatsen vind ik een goeie. Het wordt een Hello Kitty met bloemetjes rand, met die bloemetjes kan ik vast wel wat voor de kaarsjes.

Enne, bedankt voor het verplaatsen. :)