1

Onderwerp: Nieuw op het forum

Hoi allemaal,

Ik ben Valerie, 23 jaar en ik kom uit Groningen.

Nadat een vriendin een prachtige taart voor haar zoontje had gemaakt is het bij mij gaan kriebelen omdat ook eens uit te proberen. Het forum is geweldig en doordat er zo veel op wordt besproken heb ik eigenlijk nog niet zelf iets hoeven posten. De zoekfunctie werkt prima dus daar ben ik erg blij mee! Ik heb al heel wat uren op het forum doorgebracht en elke keer leer ik weer nieuwe dingen. Nu net vandaag mn eerste kapsel gebakken en dankzij alle goede tips is het in 1 gelukt om een goed kapsel te bakken van 7 cm. Bedankt allemaal!

Groetjes Valerie

2

Re: Nieuw op het forum

Welkom! Heeft iemand je al gewaarschuwd dat als je 1e taart lukt je waarschijnlijk een verslaving te pakken hebt? Voordeel bij deze verslaving is wel dat je veel vrienden maakt.

Ben benieuwd naar de foto...

Met zoete groet,
Akire

Met zoete groet! Akire

3

hihihi ik voel em al aankomen inderdaad! De eerste taart staat gepland voor aanstaande zaterdag dus zal even een foto maken en die plaatsen bij de show-off. En het maken van vrienden is zeker een leuk voordeel!

Groetjes Valerie

4

En? Wat voor een taart gaat het worden? Wat is je thema, wat ga je gebruiken (Fondant, MMF, Marsepein, gietfondant...)

Ben errugghhh benieuwd.

Met zoete groet,
Akire

P.s. MMF=Mash Mellow Fondant, heel simpel te maken met Mash Mellows (hema) en bakkersuikerpoeder (of poedersuiker) en een ietsepietsje water. Dat smaakt naar Mash Mellows en is een gemakkelijk te verwerken.

Met zoete groet! Akire

5

Het wordt een taart voor mn oma's verjaardag. Ik ga het maken van fondant. De taart is geinspipikt van een taart die ik op het forum heb gezien. Het wordt een bruine taart met zacht roze en creme witte bloemen (petal rose cutter) en in dezelfde kleuren banen die van onder naar het midden lopen. De bloemen heb ik geprobeerd de randen wat omhoog te zetten door fondant te mixen met tylose. Ze zijn alleen niet allemaal gelijk geworden maar oefening baart kunst denk ik dan maar. Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk haha.
Bedankt voor de MMF tip trouwens die ga ik zeker een keer proberen!

Groetjes Valerie

6

Op Youtube staat een goed demo-filmpje voor MMF. Was'k vergeten te zeggen.

Suc6 met de taart voor je Oma... Het klinkt fantastisch. We wachten met smart op de foto ;-)

Met zoete groet,
Akire

Met zoete groet! Akire