1

Onderwerp: Hoe moet ik dit aanpakken? dummie, 3 laags van 80 cm breed, 90 cm hoog

ik kreeg net een email van een man .. denk van een bedrijf (verzekerings bedrijf) email was.. info@..... .com

hij vroeg of ik een taart kon maken die alleen voor decoratie was..
ik zeg natuurlijk meteen JA !!  wat een reclame zou dat zijn zeg..:D

mailt hij terug.. hoeveel een taart met 3 lagen van 80 cm breed en 90 cm hoog zou kosten !!
:grr:  :grr:  :grr:

hoe maak ik in godsnaam zo'n grote taart??  mijn tafel is niet eens groot genoeg om een lap marsepein van 140 cm uit te rollen om over die eerste laag te passen...

ik heb nog niet gereageerd op zijn email... omdat ik me echt geen raad weet.. 

ik denk als ik deze opdracht aanneem dat ik dit dan met iemand samen wil doen?  zou dat mogelijk zijn?

of heeft iemand anders nog tips??

Yummie

Re: Hoe moet ik dit aanpakken? dummie, 3 laags van 80 cm breed, 90 cm hoog

de invulling van de technische kant van het maken van een (al dan niet behoorlijke grote) dummie, hoeft niet in bakken voor anderen.
[move]--> ehm... td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Grote piepschuimplaten van de bouwmarkt op elkaar plakken, uitzagen, rond vijlen, tot dat je het juiste formaat hebt en dan in gedeeltes bekleden, in vlakken iets tegenelkaar aanschuiven, deze kan je later netjes wegwerken en dan versieren!! Zo zou ik het doen en zeker de opdracht aannemen, is toch helemaal gaaf!!! Misschien hebben andere nog wel tips voor je!! Succes :thumb:

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

4

soesa schreef:

Grote piepschuimplaten van de bouwmarkt op elkaar plakken, uitzagen, rond vijlen, tot dat je het juiste formaat hebt.....

Heb je ooit wel eens piepschuim uitgezaagd en gevijld.....   :+
Het wordt zo statisch als wat :rolleyes: , kleeft aan alles wat los en vast zit, is bijna niet te verwijderen........wordt ècht niks... :nooo

Piepschuim wordt gesneden met een hete "draad". De doe-het-zelf zaagjes die in de hobbywinkel hiervoor te koop zijn, zijn echter te klein.
Ik denk dat je hiervoor een fabrikant/leverancier moet zoeken....
Ik vind het wel een hele leuke opdracht en misschien (je woont in Brunssum zag ik) dat Marie-José (van Love-to-Bake) je verder kan/wil helpen?

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5 Laatst bewerkt door soesa (26-10-2010 22:46)

Annelies schreef:
soesa schreef:

Grote piepschuimplaten van de bouwmarkt op elkaar plakken, uitzagen, rond vijlen, tot dat je het juiste formaat hebt.....

Het wordt zo statisch als wat :rolleyes: , kleeft aan alles wat los en vast zit, is bijna niet te verwijderen........wordt ècht niks... :nooo

Haarlak doet wonderen, allen opletten dat je niet een merk hebt wat de piepschuim oplost, klein stukje proberen. Op deze manier heb ik het ook gedaan niet zo'n giga project maar rare vormen uitgesneden en geveild ging echt goed.

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

6

Haarlak doet wonderen, allen opletten dat je niet een merk hebt wat de piepschuim oplost, klein stukje proberen. Op deze manier heb ik het ook gedaan niet zo'n giga project maar rare vormen uitgesneden en geveilt ging echt goed.

Nee, dat wist ik niet..... :o
Maar bedankt voor de tip; ik ga het eens uitproberen! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

ria van ricake.nl maakt dummies op maat op verzoek :Y

groetjes Tirza     

8

Ik zou eerst nog maar eens navraag doen hoe ze bij dit bedrijf tot deze maten gekomen zijn...
Misschien hebben zij verstand van verzekeringen en jij van taarten ;)?
3 lagen 90 cm hoog? Dat zijn taarten van 30 cm hoog! En dan de onderste 80 cm in doorsnee, dan 1 van 60 ofzo en dan 1 van 40.... ik vraag me af of het uberhaupt nog op een taart lijkt....
4 lagen van 20 cm hoog lijkt me al een veeeeel betere optie :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

8 van 10 cm hoog lijkt mij nog veel mooier. Dan begin je met een 80 cm en eindig je met een 10 cm. Dan hou je tensminte een echte taart vorm. En het wordt iets makkelijker bekleden omdat je dan niet de hele 80 cm taart hoeft te bekleden, maar dan kan je een reep erlangs doen en laat je het midden bovenop onbedekt ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

Annelies schreef:
soesa schreef:

whahaha... pooh en ik hebben ook wel ervaring met het uitzagen van piepschuim hoor!  :P  ;)  een tuin, een broodmes en een fototoestel is alles wat je nodig hebt  :D

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

11

Ook ik heb recentelijk dummy's uitgesneden. Met een heel scherp mes en nadien geschuurd en afgeplamuurd met zacht geworden frituur vet... worden ze mooi strak van  :Y
Wat ik mij afvraag: is het wel de bedoeling dat zulke grote taarten met fondant/marsepein bekleed worden? Lijkt mij zo zonde van eetbaar materiaal om er zulke joekels van taarten mee te bekleden.
Wel gaaf trouwens, deze opdracht...

Life is what you bake it.

12 Laatst bewerkt door rietchy (28-10-2010 23:35)

Ik snij ook regelmatig piepschuim met een mes.

Ik verhit het mes dan met een camping pitje (buiten) want bij het branden van piepschuim komt er toch een nogal stinkende rook vrij.
Je glijdt dan als het ware door de piepschuim, je hoeft dan amper bij te smeren. Wel steeds opnieuw je mes verwarmen. Ik heb hier overigens een oud mes met een lang lemmet voor wat ik ook alleen gebruik voor knutselwerk.

Je zou ook een holle taart kunnen maken met een paar blokken oasis sec (grijze harde) deze kun je met een lijmtang aan elkaar lijmen. Geen vrijkomende stinkende rook en zeer makkelijk te snijden. Het zal wel wat duurder zijn.

Zeker doen, leuke uitdaging

Succes ermee

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

13

hallo

ik heb de tip van iemand opgevolgd.. (weet niet meer wie)
en heb dit mailtje terug gestuurd

Hallo (naam),

Een taart van die afmetingen is wel erg groot, en ik ben ook bang dat hij door zijn afmetingen misschien niet eens meer op een taart lijkt dan.
Waar komt de taart precies te staan? In een kantoor?
Misschien is het een idee om de taart iets kleiner te maken, maar dan met meer verdiepingen?

Als u de taart echt zo groot wilt hebben dan kan ik u helaas niet helpen, ik had hem graag willen maken maar omdat het zo’n grote klus is durf ik mij er nog niet aan te wagen …
Wilt u de taart toch in een kleiner formaat maar met meer verdiepingen dan zou ik u wel heel graag willen helpen.

Mvg, (mijn naam)

omdat ik nog niet zoveel ervaring heb. ben ik bang dat als ik de opdrachtaanneem ik het helemaal verpruts. (wat waarschijnlijk niet zo zal zijn.. maar toch)

ik hoop dat hij de afmetingen iets kleiner wilt hebben, dan durf ik me er wel aan te wagen..

want het zou toch echt goede reclame voor mij zijn haha...

ik ben benieuwd..

Yummie

14

je kreeg op zondag een mail van een verzekeringsbedrijf???????????????????????????
die zijn dicht hoor, check eerst even of het bedrijf uberhaubt bestaat

15

Ik werk heel veel met piepschuim en met het juiste materiaal heb je de minste troep. Op de site van conrad staat bij modelbouw een handig apperaatje waarmee je zonder troep door het piepschuim glijd. Er komt inderdaad een stinkende walm vanaf, maar doe het dan in de garage. Ik bouw er altijd terrariums/ aquarium achterwanden mee. Met een speciale verf fohn zorg ik voor relief en rotsuitstraling.

Je zou ook met pur kunnen werken. Dit is makkelijker te snijden.

Hobby's: bloemschikken~zeep + zeepkettingen ~creatief met servies~ enz enz.

16

chefkok35 schreef:

je kreeg op zondag een mail van een verzekeringsbedrijf???????????????????????????

waar staat dat ze op zondag een mail krijgt???

groetjes Tirza     

17

chefkok35 schreef:

nee ik kreeg de 1e mail op dinsdag.. en heb idd nagekeken of het een bedrijf was..
hij heeft alleen maar op doordeweekse dagen gemaild.. ik heb vandaag op zondag terug gemaild

Yummie

18

tipsytaartje schreef:
chefkok35 schreef:

stond bovenin dat ze vandaag een mail kreeg

19

chefkok35 schreef:
tipsytaartje schreef:
chefkok35 schreef:

stond bovenin dat ze vandaag een mail kreeg

goed lezen!!! er staat ik kreeg net een mail... en ze heeft het bericht geplaatst op de 26ste en dat was dinsdag.. :)