1

Onderwerp: [feedback] bruids- en herfststapeltje

Dit zijn mijn 2e en 3e stapeltaartje en resp. mijn 6e en 7e taart. Ik ben vooral blij met het herfsttaartje, ben er tot vannacht 3.00 uur mee bezig geweest en vanmorgen om 5.45 uur moest ik er weer uit om te werken.. Maar hij was voor ons allerliefste vriendinnetje dus dan heb je dat er voor over toch! Het bruidstaartje was een cadeautje voor m'n schoonzus en nu officiëel zwager.

Herfsttaart:
Onderste taart van chocoladebiscuit, gevuld met een laagje pure chocolade en chocobc, en een laagje pure chocolade en pistachebc.
Bovenste taart van gewoon biscuit gevuld met 3x een laagje witte chocolade, 2 laagjes daarvan ook met passievruchtenbc en 1x met vanillebc, gestut met kitkats.
http://img831.imageshack.us/img831/6784/pa260014.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/1830/pa260012.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/2466/pa260013r.jpg

Bruidstaartje:
Van gewoon biscuit op verzoek gevuld met een laagje witte chocolade, frambozenjam en vanillebc.
http://img441.imageshack.us/img441/2913/pa160153.jpg
http://img251.imageshack.us/img251/5601/pa160155.jpg

Het herfsttaartje is wel aardig gelukt maar ik denk dat bij het bruidstaartje eigenlijk de bloemetjes wat dichter op elkaar hadden gemoeten. Had dat niet mooier geweest? Ik wilde eigenlijk een bloemenwaterval maar dat is het nu niet helemaal geloof ik. En mijn excuses voor de hoeveelheid foto's maar dacht als je feedback vraagt moet je wel laten zien wat je gedaan hebt  ;)

2

Re: [feedback] bruids- en herfststapeltje

Ik heb geen feedback voor je. Ik vind het hele mooie taarten! Die blaadjes onderaan je herfsttaart zijn mooi gedaan zo met die echte herfstkleurtjes. En je bruidstaart heb ik ook niks op aan te merken, die is gewoon helemaal goed, mooi dat grijs met roze en wit.  :thumb:

Groetjes Eline

3

Wow, heel goed gelukt hoor, erg mooi !!

4

Heel mooi gelukt alletwee! Het enige dat ik een beetje mis, is de structuur in de boomstam. Dan zou die nóg echter lijken. Maar ze zijn beiden top hoor! Bruidstaartje is mijn favoriet!

Groetjes van Natascha!

5

Ik vind je beide taarten erg leuk.

Wellicht een tip, voor je bruidstaartje;
de bloemen van de onderste taart vind
ik mooi wellicht boven nog iets meer
bloemen en dichter tegen elkaar?

Persoonlijk had ik geen patroon in het
fondant gemaakt. Of alleen de boevnste.
Het word er erg druk van.

De kleur combi is erg mooi!

6

geweldig allebei

7

ik vind beiden erg leuk.
wat betreft de bruidstaart ben ik het wel met jolanda eens, vind de combinatie patroon én zoveel bloemen wel druk. Maar dat is voor ieder persoonlijk denk ik. Verder zit hij mooi strak in elkaar  :Y

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

8

Je herfsttaartje is erg schattig, ik vind de boomstam mooi strak en leuk gedaan met het gemarmerde effec!

De bruidstaart vind ik ook mooi, de bloemen vormen dan misschien geen echte waterval, maar ik vind ze toch erg mooi. En vooral de kleurencombinatie is prachtig!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

9

Mooi! Heb me nog niet aan bloemetjes gewaagd. Ik vind het heel knap!

Life is what you make of it...

10

Bedankt voor de tips en complimenten! De bruidstaart is idd druk, wilde graag even m'n nieuwe structuurmatje uitproberen :P

Vicarth wat bedoel je met structuur, met zo'n mat of wat lijnen met een tool? Een mat heb ik niet, ik zag pas later dat je met een tool ook gewoon simpele lijnen kan maken naar beneden zodat het nog wat echter lijkt. Had ook pas op het laatste moment beslist om er een boom van te maken. Ik was marsepein bruin aan het kleuren voor het bovenste taartje toen ik dacht: he, met dat gemarmerde kan ik ook best eens een boom proberen! Heel impulsief, gelukkig heeft het wel ok uitgepakt  ;)

11

Claud schreef:

Bedankt voor de tips en complimenten! De bruidstaart is idd druk, wilde graag even m'n nieuwe structuurmatje uitproberen :P

Vicarth wat bedoel je met structuur, met zo'n mat of wat lijnen met een tool? Een mat heb ik niet, ik zag pas later dat je met een tool ook gewoon simpele lijnen kan maken naar beneden zodat het nog wat echter lijkt. Had ook pas op het laatste moment beslist om er een boom van te maken. Ik was marsepein bruin aan het kleuren voor het bovenste taartje toen ik dacht: he, met dat gemarmerde kan ik ook best eens een boom proberen! Heel impulsief, gelukkig heeft het wel ok uitgepakt  ;)

Ik bedoelde inderdaad met een matje of een tool (doe ik zelf ook zo). Maar ik zie dat je fondant gemarmerd is, waardoor die 'boomstructuur' ook nagedaan wordt.

Groetjes van Natascha!