1

Onderwerp: Mijn eerste Pip Studio

Poehee....... had mijn dag niet helemaal eergisteren, denk ik.

Superleuk als opdracht om te maken, kon niet wachten om te starten. Helaas had ik zowel bij de kleine als bij de grote een beetje een smeltprobleem. Helaas was de kleine zo erg, dat ik niet vond dat ik hem zo af kon leveren, dus bekleding eraf gehaald, in de prullenbak en opnieuw bekleed...... dat was een heel stuk beter!!

De onderste is aan de achterkant lichtjes gezakt, maar heb ik nog aardig kunnen redden, wat verdoezelen met bloemetjes en blaadjes  :/ . Beiden op verzoek gevuld met chocoladeganache en ananasconfiture.

Tips en op- of aanmerkingen van harte welkom!! Kan ik als beginner nog goed gebruiken  :Y ......

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OXGQWN6S.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JOMCUGIP.jpg

Groetjes, Marjolein

2

Re: Mijn eerste Pip Studio

Lief taartje! Als je niet zou weten welke problemen je allemaal had met deze taart, dan zie je het er in ieder geval niet aan.

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

3

ziet er goed uit hoor :Y

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Leuke vrolijke taart!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

Smelten; smeer je hem wel af met botercreme 1:1. ?
En goed op laten stijven in koelkast voor je hem stapelt, en goed stutten.
Voor de rest ziet het er goed uit,leuk gedecoreerd.
En heel veel oefenen, en veel lezen op het forum.

Groetjes Bianca Wolst

Groetjes Bianca Wolst

6

Ik vind hem mooi hoor.
Ben nieuwsgierig met welke uitsteker je die mooie kleine ´pip´ bloemetjes maakt.

7

Bianca Wolst schreef:

Smelten; smeer je hem wel af met botercreme 1:1. ?
En goed op laten stijven in koelkast voor je hem stapelt, en goed stutten.
Voor de rest ziet het er goed uit,leuk gedecoreerd.
En heel veel oefenen, en veel lezen op het forum.

Groetjes Bianca Wolst

Ik smeer hem af met de botercreme van de webshop...... das volgens mij niet 1:1. Maar normaal gesproken gaat dat prima......

Wel heb ik hem maar kort laten opstijven in de koelkast. Wellicht dat dat het probleem is geweest.... normaal gesproken laat ik dat wel 1-2 uurtjes staan. Je ziet wel: haastige spoed........

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie. Betekent dat ik er de volgende keer toch wat meer rust in moet brengen  :Y .

8

Dantess schreef:

Ik vind hem mooi hoor.
Ben nieuwsgierig met welke uitsteker je die mooie kleine ´pip´ bloemetjes maakt.

De bloemetjes zijn gemaakt met deze uitsteker uit de webshop http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=62. Erg handig in gebruik ook, vind ik.

Leuk gedaan! En ik kan het weten, ben namelijk ook een beginner... ;)
Hoe maak je die takken op je taart?

10

Taartenzuster schreef:

Leuk gedaan! En ik kan het weten, ben namelijk ook een beginner... ;)
Hoe maak je die takken op je taart?

Met de beste aankoop ooit: de sugargun. Kost wel wat centjes, maar dan heb je ook wat...... Ik vind het alleen nog wel lastig af en toe: mijn lijntjes beginnen soms wat te scheuren/brokkelen. Iemand daar nog tips voor? Heb ook al geprobeerd met crisco, maar dat wil ook niet beter werken :s .

11

Lieve pip hoor!

Oké, bedankt voor je antwoord!

13

Het is toch ondanks alle 'ellende' een leuk taartje geworden!

Voor afsmeren kun je het beste botercreme 1:1 gebruiken, als je de botercreme van de mix gebruikt kan je fondant/marsepein smelten doordat er water in zit. Het zal best vaak goed gaan, maar het is zo zonde als je taart gaat smelten (vooral als het een opdracht is)

14

tine83 schreef:

Voor afsmeren kun je het beste botercreme 1:1 gebruiken, als je de botercreme van de mix gebruikt kan je fondant/marsepein smelten doordat er water in zit. Het zal best vaak goed gaan, maar het is zo zonde als je taart gaat smelten (vooral als het een opdracht is)

Dank voor je tip....... maarruh, is hier een recept van? Ik ben het met je eens: met een opdracht is dit echt niet handig!!

15

tine83 schreef:

Dank voor je tip....... maarruh, is hier een recept van? Ik ben het met je eens: met een opdracht is dit echt niet handig!!

16

tine83 schreef:

17

Leintje vR schreef:
tine83 schreef:

Gewoon 1 deel roomboter en 1 deel poedersuiker. 10 minuten mixen en klaar! Strak afsmeren, in de koelkast op laten stijven en dan nog een keer met een warm mes extra afsmeren, dan krijg je een strakke taart!!

18 Laatst bewerkt door Leintje vR (03-11-2010 19:39)

leonietje schreef:
Leintje vR schreef:
tine83 schreef:

Gewoon 1 deel roomboter en 1 deel poedersuiker. 10 minuten mixen en klaar! Strak afsmeren, in de koelkast op laten stijven en dan nog een keer met een warm mes extra afsmeren, dan krijg je een strakke taart!!

Aha! Thanx...... ga ik zeker proberen!! Wel zo handig, denk ik...... En dat is succesverzekerd?

Wat een leuke taart zeg. Ben ook beginner. Lees inderdaad veel op het forum en oefen me suf.
Mag ik vragen hoe je de de cirkel bovenop hebt gemaakt. Met name met die ronde tandjes?

Groet,
Annemieke