1

Onderwerp: Chocoladeganache met....

Ik ben nu een kapsel aan het bakken en wil het morgen gaan vullen met in ieder geval een laag chocoladeganache (puur).

Het wordt een slagroomtaart met aangevette slagroom.

Nou twijfel ik over de tweede en derde laag. Ik heb in huis:
- kersenvlaaivulling;
- slagroom
- mascarpone
- bessenjam
- aardbeienjam
- nutella
- repen chocola

Ik heb nog twee vraagjes.
1) Ik heb twee weken geleden botercreme (1:1) met nutella aangemaakt. Het heeft al die tijd in de koelkast gelegen. Kan ik dat nog gebruiken?
2) Hoeveel aangevette slagroom heb ik nodig voor het 'bekleden'/spuiten van een ronde taart van 20 cm? Ik wil de taart versieren met enkele toefjes.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Chocoladeganache met....

Ik zou voor de kersen gaan! Lekkere combi met de chocola en de slagroom. En wat betreft de botercreme, die kan je nog best gebruiken. Proef anders even of het niet zuurig is geworden, maar dat denk ik niet. Neem aan dat het in een afgesloten bakje in de koelkast heeft gestaan.

3

Ja, ik zou ook voor de kersen gaan. :Y En ik zou er ook nog een laag slagroom tussen doen! :9  En wat betreft de aangvette slagroom, denk ik dat je aan 3x het recept zeker wel genoeg hebt.

Groetjes, Daphne

4

Dank je. Ik laat morgen weten of het lekker is geweest.

5

Ik had niet genoeg slagroom. Het is uiteindelijk een laag chocholadeganache en een laag kersenvlaaivulling geworden. Ik vond het wel lekker, maar ik vond het niet vochtig genoeg. De vorige taart had ik gevuld met aarbeienjam en banketbakkersroom en de taart was toen iets vochtiger.