Onderwerp: Kom mijn taartjes ook maar eens showen ook al vind ik het best wel eng
Hallo iedereen,
Ben al een tijdje aan het genieten van al dat moois hier op het forum. Eind mei dit jaar ben ik ook maar begonnen met het maken van taarten. Ik bakte al wel heel veel: brood, appeltaart, slagroomtaart, pizza's, friese oranjekoek enz enz. Maar dit is natuurlijk wel heel wat anders. Ik heb geen cursussen gedaan maar heb wel heel veel op dit forum gelezen, veel website's bezocht en filmpjes op Youtube bekeken.
Ik vind het heerlijk om taarten te maken maar ik vind het wel erg dat onze kids, 2 meiden van 4 en 6 jaar, deze taarten niet lusten
Hier komen de taarten...

Dit is mijn eerste taart bekleed met MMF en gevuld met abrikozenjam en botercreme met mandarijntjes.

Deze had dezelfde vulling alleen dan met duinjam
en is ook bekleed met MMF.

Deze twee taartjes heb ik samen met de kids gemaakt, ook bekleed met MMF maar wat er inzat ?

Dit waren de eerste Marsepein taartje en dat vonden we toch een stuk lekkerder. Ze waren gevuld met slagroom met diepvries framboosjes en viervruchtenjam. Biscuit gebakken in de blanda 12 schaaltjes van de Ikea

Even een slagroomtaart
... gevuld met slagroom en mandarijntjes en abrikozenjam

Hier heb ik er 3 van gemaakt als kadootje... gevuld met slagroom en framboosjes en viervruchtenjam. Ik noemde het mijn bloementuintje...

Hier ben ik best wel trots op, mijn eerste puzzelplaatje voor de verjaardag van onze oudste dochter... ja ja, meiden vinden Cars ook leuk! Ik durfde hem niet aan te snijden
dat heeft mijn man gedaan. Hij was gevuld met mona citroenkwarktaart met lemon curd, iedereen vond hem heerlijk.

Omdat mijn familie in het noorden woont hebben we altijd dubbel feest. Deze was gevuld met aangevette slagroom met framboosjes en viervruchtenjam. Ondanks dat ze zeiden niet van marsepein te houden hebben ze toch heerlijk gesmuld!

Deze taart heb ik gemaakt voor de taartenbakwedstrijd van onze kerk (De Hoeksteen) ter ere van het 50 jarig bestaan van de kerk. Ik wist eigenlijk niet wat de anderen allemaal gingen doen maar dat ik de 1e prijs heb gewonnen zegt al genoeg. Maar het was echt super leuk om een ontwerp te bedenken en dan ook nog te maken. Ze hadden alle drie een andere vulling: 1) swiss meringue botercreme met aardbeienjam, 2) aangevette slagroom met framboosjes en frambozenjam, 3) banketbakkersroom en aardbeienjam... Hoe hij gesmaakt heeft weet ik niet want ik heb er geen stukje van gehad. Dus daarom dezelfde avond nog maar eentje gemaakt 

Dat was deze... voor mijn schoonmoeder, gevuld met aangevette slagroom met framboosjes en frambozenjam... echt mijn favoriete vulling
Zo, dit waren ze... bedankt voor het kijken en als er iets is wat ik niet goed heb gedaan dan hoor ik dat graag.
Groetjes Aly

Zo gaaf!!