1

Onderwerp: paar vraagjes

Ik ga volgende week mijn 2e taart maken, en zit nog vol vragen!

De eerste was net als die op de workshop, met botercreme en viervruchtenjam. Maar de botercreme smaakte erg naar boter, dat viel niet zo in de smaak. Ik had een mix gebruikt, gekocht bij bakfeest & zo in Elst. Dat moest met boter, basterdsuiker en water. Ik heb precies gedaan wat er op de verpakking stond maar toch viel de smaak tegen.
Wat zou ik fout gedaan kunnen hebben / wat zou ik in plaats van botercreme kunnen gebruiken, kan bijv. banketbakkersroom ook?

Ik wil graag een keer bokkenpootjesvulling proberen. Kan dat bij een kapsel van moscovische cake? Ik wil de bokkenpootjes mengen met witte chocolade bavarois, lijkt me wel lekker. Kan ik dat als enige vulling gebruiken of is het lekkerder om een tweede vulling te doen en zo ja welke?

Verder wil ik binnenkort voor mijn jarige zoon (wordt 17) een 18+ taart maken (de borstentaart dus) met de kleine blanda schaaltjes van de Ikea. Hoeveel lagen vulling doen jullie in 1 zo'n cakebolletje?

Groetjes, Monica

2

Re: paar vraagjes

Ik denk niet dat je iets verkeerd hebt gedaan met de botercreme, het kan zijn dat het gewoon niet jullie smaak is.
Banketbakkersroom kan je wel gebruiken als vulling, maar om af te smeren zou ik gewoon botercreme gebruiken.
Misschien kan je het een keertje zelf (zonder mix) maken en eventueel een smaakje(puddingpoeder of patidess) eraan toevoegen.

Ik denk dat je bokkepootjesvulling prima met moscovische cake kan combineren, een 2de vulling kan , maar is niet perse nodig.

De kleine blandaschaaltjes zou ik met 1 laag vullen, ik denk dat dat voldoende is.

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Botercreme zelf maken kan ik natuurlijk ook een keer proberen. Maar het gekke is dat de botercreme die we op de workshop kregen, ook gemaakt is met een mix en die was wel lekker.

Ik zal de blandaschaaltjes met 1 laagje vullen, ik denk dat 1 pak mix die ik vorige keer gebruikte voor de 20 cm. taart, wel genoeg is voor minstens 4 blandaschaaltjes, dus dan kan ik per 'koppel' een andere smaak vulling gebruiken, handig dan kan ik meteen wat uitproberen. Als ik een oneven aantal schaaltjes maak dan vries ik het overschot in.
Bovendien komen er naast de diverse ooms, ook een aantal vrienden van mijn zoon en ik ga er van uit dat iedereen wel een hapje zal willen hahaha!

Nog een vraagje: als jullie bokkenpootjes vulling gebruiken, welk recept neem je dan en in welke smaak cake doe je die? Ik zag in de winkel namelijk ook chocolade cake.

Groetjes, Monica

4

Bokkenpootjes vulling kan met beide soorten cake, maar moet zeggen dat chocoladecake met bokkenpootjes wel errug  :9   :9  klinkt!

Je zei dat je elk 'koppel' een andere smaak gaat geven, maar aangezien het natuurlijk losse bolletjes zijn, kan je elke borst apart vullen.

En, ja, ik denk ook dat de heren allemaal wel een hapje lusten  :lol:   :lol:

Groetjes, Katja

Ohja, enne..... showen, he?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

5

Uiteraard zal ik showen!
Mijn eerste probeersel heb ik niet geshowd, de taart was op zich goed gelukt (behalve dan de botercreme) maar ik was zo snugger om de taart in een taartdoos buiten te zetten omdat het daar het koelst was en de koelkast geen plek had.
Maar het regende, en ik had zo'n witte taartdoos met een rood deksel met in het midden een klein doorzichting rondje, van curver geloof ik. Maar bij dat rondje heeft die taart dus gelekt dus de marsepein zag er niet uit!

Als de volgende taarten gelukt zijn dan zie je die zeker terug in het 18+ forum!

Groetjes, Monica