1

Onderwerp: stevigste bc?

Hoi,
Ik vroeg me af wat gebruiken jullie nu het meest om mee af te smeren?
de 1:1 bc of vervangen julilie daarvan de helf voor magarine?
of mbc? en dan de 1:2:3 verhouding?
wat is het stevigst? en blijft het mooist recht als hij gewoon naast de koeling houdbaar is?
alvast bedankt :D

2

Re: stevigste bc?

Ik gebruik altijd 1:1 en bevalt prima! Maar geen margerine uitgeprobeerd, dus daar kan ik niet mee vergelijken.

Groetjes, Linda

3

Ik gebruik ook alleen maar roomboter. Niet die van Campina (botergoud) omdat die zachter is dan andere. Campina gebruik ik wel weer om bc te maken om mee te vullen.

buttercream op basis van shortening blijft het stevigst :Y hier in de recepten staat een recept.
shortening is minder vatbaar voor warmte, in tegenstelling tot roomboter :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

buttercream op basis van shortening blijft het stevigst :Y hier in de recepten staat een recept.
shortening is minder vatbaar voor warmte, in tegenstelling tot roomboter :)

Maar hoe is de smaak? Of heeft shortening een neutralere smaak dan roomboter?

heb je wel eens crisco geproefd? crisco is shortening. Je kunt nog een smaakje toevoegen, een boter aroma, maar ook iets anders :Y

groetjes Tirza     

7

Ik weet dat crisco shortening is (door de vele uren op het forum rondgelezen te hebben  ;) ) maar heb het eigenlijk nooit geproefd. Maar nu heb je het over 'boteraroma'. Is dit andere aroma dan bv die van Dr. Oetker? Ik heb nog nooit van de term 'boteraroma' gehoord.... :o

Esther68 schreef:

Ik heb nog nooit van de term 'boteraroma' gehoord.... :o

**klik** :)

groetjes Tirza     

9

tipsytaartje schreef:
Esther68 schreef:

Ik heb nog nooit van de term 'boteraroma' gehoord.... :o

**klik** :)

Aha! Kende ik niet...maar staat nu op mijn lijstje voor bij de volgende bestelling  :Y

10

bedankt voor jullie reactie!
zelf vind ik de 1:1 nog wel eens erg zacht.. maar bc met shortening spreekt me eerlijk gezegd weer niet zo aan... :o