1

Onderwerp: Ganache taartje

Ben vandaag met het taartbakvirus besmet denk ik want nadat ik vandaag samen met een vriendin de 18+ taart had gemaakt ben ik nog even verder gegaan. Heb ditmaal de taart gevuld met bonbonbloc vulling en rode vruchten en overgoten met ganache. Dit had ik nog nooit gedaan maar met behulp van het forum is het me toch wel aardig gelukt (helaas niet helemaal strak). Vervolgens nog met fondant versieringen aangebracht. Gelukkig hoef ik het allemaal niet zelf op te eten want anders komt het nooit goed met mijn gewicht........ :lol:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8LGWBWLS.jpg

Re: Ganache taartje

ziet er heerlijk uit  :thumb:

carpe diem

3

ziet er heerlijk uit :)

4

Leuk gedaan en ziet er smakelijk uit!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

5

ik heb het gisteren ook geprobeerd met de ganache. Maar het is jou wel veel mooier gelukt hoor! Ik heb melkchocolade gebruikt, maar het bleef echt dun en vloeibaar, ook nadat het al 2,5 uur al in de koelkast had gestaan. Ik heb de zijkanten geprobeerd, maar daar liep het echt letterlijk vanaf. De bovenkant was gelukkig wel erg mooi, dus ik heb alleen de bovenkant versierd.

Hoe is dit bij jou gegaan? Ik heb het hele forum al afgezocht, maar het koelen lijkt de gouden tip te zijn. Dat heb ik toch echt gedaan,...

6

Ik heb pure chocolade met slagroom gemaakt en dan af laten koelen en vervolgens ben ik nadat ik de zijkant van de taart met botercrememix had ingesmeerd gaan gieten vanaf de zijkanten en dit ging vrij goed moet ik zeggen.  :Y

7

ik heb het precies zo gedaan, alleen het bleef bij mij heeeel vloeibaar. Meer om over een lekker toetje heen te gieten zeg maar...