1

Onderwerp: Vandaag taartje maken voor maandag ochtend

Wat zouden jullie ermee doen....Ik wil hem vullen met mona yoghurt , kwarkcitroentaart vulling.

En hem bekleden.

Ik wil hem vandaag maken, ik de koelkast bewaren of in de vriezer tot morgenavond en dan eruit halen en in de koelkast laten ontdooien , of op de aanrecht..

Ik weet eigenlijk niet wat ik het er beste mee kan doen.

Misschien hebben jullie een antwoord voor mij...xxx

2

Re: Vandaag taartje maken voor maandag ochtend

Voor eigen gebruik zou ik het wel gokken denk ik. Maar voor een opdracht zou ik hem invriezen, mits zij dat goed vinden,  volgens mij kan het wel, al maken, maar stel dat ze hem niet gelijk maandag eten, dan zit er zo lang tussen. Snap je?  :lol: Ik ben ook ernstig aan het dubben, ik moet dinsdag aan het eind van de morgen een taart klaar hebben, maar het kind is woensdag pas jarig, dus wat doe ik nu? Dinsdagmorgen is dan nog zo kort voor het af moet,  heb al wel veel versiering af, en de bodems  in de vriezer, maar er blijft natuurlijk nog genoeg over wat nog ter plekke moet.
Mischien denken anderen er anders over, maar dan lees je het wel!  :Y
Succes, het is heir echt taarten-maak-weer!

Carola

3

Ja lekker de hele dag in de keuken...

Ik denk dat ik hem toch invries...en hem om 6 uur sochtends eruit haal of zo...en ze mag trakteren om 9 uur...Dus 3 uur tijd om te ontdooien...

Vind het ook zo moeilijk...maar denkd atik het zo doe.

xxx

4

Ik heb ergens hier op het forum gelezen dat een bevroren taart minimaal 12 uur nodig heeft om te ontdooien.....Weet even niet meer in welk topic maar zou even de zoekfunctie gebruiken.  Succes hoop dat het allemaal gaat zoals het moet.

I love the tree C's: Cakes, Chocolate and Candy.

een bekleedde taart heeft 24 nodig in de koelkast om te ontdooien :Y dus eigenlijk had je hem er vanochtend al uit moeten halen, om het morgenochtend ontdooit te kunnen eten :S
dit soort dingen staan ook in de FAQ :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

ik heb een workshop gehad in de taartenwinkel in den bosch

en haar taart heb ik ook ingevroren...En die moest 3 uur van te voren eruit en die was helemaal ontdooit.

Ik heb hem nu in de koelkast staan om te ontdooien en morgen om 7 uur haal ik hem eruit en heeft tie nog 2 uur om verder te ontdooien

ik hoop dat dit zo goed is...

x

7

Dat was dan denk ik alleen de biscuit dus nog ongesneden, ongevuld én ongedecoreerd..... dán heeft hij 2 à 3 uur nodig.......