1

Onderwerp: Pijn aan handen kneden/kleuren fondant ?!

Dag allemaal

Ik ben Sonja en heb van het weekend mijn eerste taart gemaakt. Het ging in principe heel goed. Ik had een kilo fondant gekocht bij de Hanos alleen toen ik het ging kleuren viel het erg tegen ! Het was zo taai en stug dat ik pijn aan mijn Armen er van kreeg.

Nu is mijn vraag is dit normaal of kan ik beter marsepein gebruiken ?!

Alvast bedankt

2

Re: Pijn aan handen kneden/kleuren fondant ?!

Hoi,

ik heb er ook last van hoor.
wat ik deed is de marsepein/fondant in stukken verdelen en dan in porties kleuren.

Fondant kleuren gaat makkelijker dan marsepein kleuren vind ik.
Marsepein is naar mijn idee nog iets stugger.

Ik heb nu de oplossing gevonden voor mijn probleem.
De broodbakmachine.
Hierin kneed ik eerst de blanke fondant/marsepein tot hij soepel is en dan kleur ik hem.
Voordeel: geen zere handen meer.

veel succes.

3

Ik heb altijd marsepein van zeelandia en die is heel zacht! Als het te stug is kan je eens proberen het een paar seconde in de magnetron te doen

N-Joy Cakes

4

Zelf gooi ik het altijd eerst even in de magnetron, een halve kilo gaat er zo'n 40 seconden in, dan is het een stuk zachter. Het droogt daarna wel sneller op, dus vaart er achter zetten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5 Laatst bewerkt door Sonjaap (27-10-2010 20:24)

Oké. Dankjewel

Ik heb de verpakking losgemaakt hup hup e103 kleurpoeder er op en kneden maar. Kreeg ook niet de indruk dat het soepeler werd hoe hard ik ook knede Maar ik heb ergens een broodbakker machine staan ga ik ff zoeken. Hoop dat ik hem heb dat on ding. ....

Merci dames

6

Je kunt ook proberen om met wat crisco de boel wat soepeler maken.

Dat is toch een TAART waard!

7

Ik laat het mijn man altijd doen :D.
Krijg namelijk erg veel last van mijn polsen en verkramping in mijn vingers...Kleine hoeveelheden doe ik zelf, maar voor grote projecten is mijn man de klos..

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

8

Als je een broodbakmachine hebt, doet die het werk voor je! Alles in de broodbakmachine, kneedmenu kiezen en zelf rustig toekijken hoe alles perfect gekneed wordt.

Groetjes van Natascha!

9

Tsja, dat is 'the fitness-part' van onze hobby!
'T is zelfs goed voor je buikspieren!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

ik kan me voorstellen dat als je er kleurpoeder doorkneedt, dat het nog stugger en zwaarder kneden wordt :Y daarom wordt ook altijd kleurpasta of kleurgel aangeraden :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Poeh voor mijn laatst gemaakt taartje moest ik ook een flink stuk fondant kleuren. En heb niet zo'n grote handen, dus heb erg veel last gehad van mijn ellebogen/armen en vingers. Dat straalt zo lekker door dan  :grr:

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

12

Oei... ben net geopeerd aan mijn handen. Dan mag ik zeker nog wel even wachten met mijn 1e taart.

Hobby's: bloemschikken~zeep + zeepkettingen ~creatief met servies~ enz enz.