Onderwerp: afscheid van de klas
Mijn dochter heeft vandaag afscheid van haar klas (groep 6) genomen, omdat zij het samen met twee andere meiden zo goed doet op school, dat ze nu al door mag naar groep 7.
Vlak voor de zomervakantie werd ons ouders gevraagd of we het zagen zitten om de meiden versneld groep 6 en 7 te laten doen. Dat hield in starten in groep 6 en alvast een paar keer per week meedoen in groep 7 met bepaalde vakken. En als het goed gaat rond de Kerst helemaal overgaan naar groep 7. Dat was toch wel even slikken. Uit haar vertrouwde klas weg, een jaar eerder naar de middelbare school... Maar goed, nu vervelen ze zich en hebben ze uitdaging nodig. De bedoeling was dat ze dus aan het eind van dit jaar over zouden gaan, maar ze gingen zo hard dat ze voor de herfstvakantie al klaar waren met de stof van groep 6. Dus kwam het verzoek om ze nu al door te schuiven. Wat ons betreft was dat wel goed, omdat het wat meer rust zou geven, in plaats van steeds wisselen van klas.
Vandaag dus de laatste dag in groep 6 en mocht ze trakteren. Samen hebben we deze cakejes gemaakt en ze wilde graag deze tekst erop in groen en paars.
Een heel verhaal...
Ik vind het nog steeds erg spannend allemaal en ook best wel heftig, maar uiteindelijk zal dit voor haar wel goed zijn, denk ik.
Hier komen ze:

Ik kon helaas geen foto maken bij daglicht. In het echt zijn de kleuren wat feller.
Bedankt voor het kijken! 
www.taartvanes.webklik.nl