1

Onderwerp: Taart hoger dan bakvorm geworden...

Hallo dames,

Ik heb even jullie advies nodig...
Ik heb net 3 taarten gebakken met de funcakes biscuit mix. Waarschijnlijk ben ik wat te enthousiast geweest met mn beslag verdelen, het biscuit is nu boven mn bakvormen uitgekomen en nu zijn mn taarten dus niet recht..... (Er zit dus een bult op die over de rand is gegaan...)

Ik was van plan om ze in te vriezen, maar wil nu dus de randen een beetje bijsnjiden. Moet ik dit nu doen of volgende keer als ik ze weer ontdooi???

Verder heb ik bij 1 biscuit aan de onderkant een dun vliesje beslag waar dus lucht onder heeft gezeten. Hoe voorkom ik dit volgende keer? Of is het gewoon pech?

Bedankt weer!!

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: Taart hoger dan bakvorm geworden...

enige wat ik je kan vertellen, is dat je misschien de volgende keer je bakvorm even moet verhogen met bakpapier
zo zorg je ervoor dat het er niet over kan lopen...
en ik denk dat je het beste na het invriezen kan bij snijden, zodra je em uit de vriezer haalt. dan is het biscuit steviger en makkelijker te snijden.

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

Ja dat trucje ken ik wel, maar ik had niet verwacht dat het zo erg er boven uit zou komen, dat gebeurde hiervoor ook niet...

Maar bedankt voor je recatie!!
Ik ga inderdaad het maar gewoon invriezen en dan later recht proberen te snijden....

4

haha oke ;)
dat andere kan ik je helaas niet mee helpen
hopen dat er nog iemand reageert

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

5

Volgens mij komt dat 'vliesje' door teveel bakspray. Weet niet of je daarmee hebt ingevet? Dan wil het nog weleens helpen om na het invetten het even na te vegen met een stukje keukenrol.

6

Oh, bedankt voor de tip.
Ik zal er voortaan op letten en het ff navegen indien nodig!~

Bedankt meiden!
Fijn als er zo snel wordt gereageerd!!