Onderwerp: Na lange tijd mee'gluren' ..... mijn eerste parade
Ongeveer twee jaar geleden ben ik via een vriendin op deze site terecht gekomen. Lange tijd gegluurd dus
). In het begin niet zoveel gebakken, ongeveer 1 taart per jaar. Wel heel veel op de site en het forum gekeken en bewonderd. Echt geweldig wat hier allemaal voorbij komt, petje af!!!!. Inmiddels heeft (zoals bij velen lees ik hier
) het taartenvirus mij ook gevonden.... Afgelopen half jaar is de 'produktie' flink omhoog gegaan en dus werd het dan eigenlijk wel eens hoog tijd om uit mijn gluurdershol te komen en in de actieve modus te gaan!!! 
Mijn eerste parade dus. Doodeng maar het werd wel eens tijd al zeg ik het zelf...... hoop dat het goed gaat met het plaatsen van de foto's. Heb de Howto's bekeken en het filmpje, dan zou het toch goed moeten gaan
....
Overigens is veel geinspipikt van het forum hier, hoop niet dat dat erg is. Het kan dus heel goed zijn dat mensen wat herkennen!!
Komt ie:

Allereerste taart, gemaakt voor de 3e verjaardag van mijn zoontje. Gemaakt met zowel fondant als marsepein. We vonden allemaal de fondant niet lekker dus daarna heb ik alleen nog maar marsepein gebruikt.

Dit is een jaar later de verjaardagstaart voor zijn 4e verjaardag, mijn eerste puzzelplaatje.
Ervoor had ik nog een bustetaart gemaakt voor de verjaardag van mijn man maar die moet geloof ik bij de 18+ taarten

Voor een tuinruimersweekend in de herfst (flink aan de slag in de tuin met familie en vrienden) een bijbehorende taart gemaakt. Heerlijk dat gepriegel met marsepein voor al die kleine onderdelen.

Een half jaar later weer zo'n tuinweekend maar toen was het snikheet. Vanwege het bijna smeltende marsepein kon ik het bloemenbakje niet zoveel vullen met bloemen als het plan was. Toch was ook deze erg leuk om uit te proberen.

Vrienden van ons gingen afgelopen zomer 3 maanden op reis. Als afscheid dit taartje gemaakt aangezien ze ook zouden gaan wild kamperen.

Als kadootje meegenomen op kraamvisite in juli dit jaar bij een collega. Ook toen was het weer erg warm en had ik last van de smeltende marsepein. Het bekleden ging daardoor niet zo goed als gewild.

Deze taart in september gemaakt voor de 5e verjaardag van mijn zoontje. Deze taart had hij op het forum gezien en wilde hij graag als verjaardagstaart. Ik weet niet meer wie hem toen gemaakt had maar namens Sven heel veel dank!!

Begin deze maand voor een jonge collega deze bruidstaart gemaakt. Ik had eerder voor haar vriend een bustetaart gemaakt. Ze vroegen of ik voor de bruiloft ook zoiets wilde maken. Uiteindelijk is het een bruid, bruidegom en namentaart geworden. Dacht bruid is zo bedekt dat het toch wel hier kan? Vond het doodeng om te doen, want het is wel een bruiloft. Gelukkig ging alles goed, heb er veel positieve reacties op gekregen.

de bruidegom behorende bij de bruid...

en de bijbehorende 'namen'taart. Het lijkt alsof hij instort aan de voorkant maar hij wordt schuin vast gehouden dus is niet in het echt zo. Kreeg hem niet beter op de foto.

Als laatste heb ik deze week dit heerlijke roze meidentaartje gemaakt voor de dochter van een collega die haar eerste verjaardag gaat vieren. Erg leuk een keer helemaal los te mogen gaan met roze en heerlijk meisjesachtig na die 'stoere' jongens taarten :-)
Ik ben zo blij met deze hobby!!!! Heerlijk dat gepriegel en gepruts met marsepein
(alhoewel ik het spul ook wel eens flink verwens als het niet wil wat ik wil
)
Benieuwd wat jullie ervan vinden....
groetjes Sandra