Onderwerp: Hoe pakken jullie het aan?Organiseren bij het maken van meerdere zaken

Hallo,

Vrienden van ons kregen hun eerste kindje. Voor de babyborrel half december heb ik aangeboden om taarten, cupcakes en koekjes te maken, kestie van een mooi bij elkaar passend assortiment te hebben binnen een thema.
Ik heb speciaal 3 dagen vrij genomen op mijn werk om in alle rust geconcentreerd te kunnen werken en niet onder tijdsdruk te staan.

Nu wil ik aan jullie vragen vooral aan diegenen die vaak (mega)opdrachten krijgen om voor anderen te bakken en te versieren : hoe organiseren jullie dat allemaal? Want geef toe het is toch veel werk. Royal Icing maken in verschillende consistenties en kleuren. Fondant in verschillende kleuren.

Beginnen jullie eerst met het maken van de decoraties? En hoeveel op voorhand? Hoe bewaren enz. Kortom alle tips en ervaringen welkom.
Alvast bedankt om ze ook met mij te delen.

2

Re: Hoe pakken jullie het aan?Organiseren bij het maken van meerdere zaken

ik doe het hetzelfde als voor een kleine opdracht.
de taart bak ik op voorhand en hups de vriezer in
botercreme idem dito
versiering zoveel mogelijk klaarmaken en ingepakt wegzetten
marsepein alvast voorkleuren.
onderborden evt al inpakken in folie
1 dag van te voren icing maken en kleuren

cakes en koekjes in de oven op de dag van afwerken, dit is de drukste dag, maar als je geen rondrennende kinderen, dieren etc om je heen hebt, moet dit lukken.

3

Als je goede koekjes maakt kun je ze bij wijze van spreken nu al bakken en invriezen. Decoreren een week van te voren (ik zou zelfs 2 weken aandurven) en dan bewaren in kartonnen taartdozen. Ze zijn dan nog heerlijk!
Fondant kleuren zo snel mogelijk als je de kleuren weet, behalve roze en paars want die verkleuren weer.
Decoraties ook zo vroeg mogelijk maken. Kapsels invriezen en dan ben je er al bijna!
Succes ermee!

4

En een lijstje maken met wat je wanneer wilt doen. Dan kom je niet op het laatst voor verrassingen te staan dat je wat vergeten bent.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

aan deze tips heb ik iig wel wat  :lol:
ik sla ze gelijk op. altijd makkelijk!!! :P

thnx.

Groetjes, Franka

Bedankt voor de reacties, hier kan ik heel goed mee aan de slag.

Dat van het lijstje is ook een goede tip. Ik ben alvast goed aan het bekijken wat het allemaal gaat worden en inspiratie aan het op doen. Het start al met goed weten wat je wil gaan maken en ideeën hebben hoe het er moet gaan uit zien.

Verder is het best wel spannend want ik wil natuurlijk dat het tip top wordt. Ik ben nog niet zolang bezig maar het is een mooie gelegenheid om mij verder te verdiepen en verder te evolueren.

Verder nog een dikke  :thumb: aan alle medebaksters voor al dat mooie werk dat hier dagelijks voorbijkomt. Jullie zijn geweldig !

Groetjes.