1

Onderwerp: petit fours heb wel how-to gevonden moet er 450 stuks

heb een howto gevonden
http://www.deleukstetaarten.nl/howto/23/Petit+fourtjes/ die lijkt me opzich wel makkelijk, maar ik moet 450 stuks hebben niet met een moeilijk decoratie alleen met een logo.

nu is mijn vraag is dit te doen in 1 dag?? en is wat vraag je hiervoor. normaal doe ik 2 euro pp maar dat zal hiervoor te veel zijn neem ik aan.

wie heeft hier ervaring mee en wil info geven.

alvast bedankt

(oja kan het weekend niet reageren ben namelijk weg)

Re: petit fours heb wel how-to gevonden moet er 450 stuks

peet78 schreef:

nu is mijn vraag is dit te doen in 1 dag?? en is wat vraag je hiervoor. normaal doe ik 2 euro pp maar dat zal hiervoor te veel zijn neem ik aan.

ik heb geen idee hoe lang je hiervoor nodig heb, maar over je andere vraag, die ik hierboven gequote heb.... bij petit four nr 200 ben je het zat en wil je die krengen en het liefst door de kamer heen smijten en dan ben je nog niet eens op de helft, waarom zou je dan minder gaan vragen? er staat een zelfde soort vraag in bakken voor anderen, volgens mij nog op de eerste pagina, dus je zou naar de argumenten kunnen kijken wat daar wordt gezegd :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik heb er helaas geen ervaring mee :nooo
Maar wil je wel veel sucses toewensen met deze leuke uitdaging  :thumb:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

4

ok ten eerste zou ikzelf voor deze hoeveelheid niet de petit fours zo maken. ik zou het zo doen:

ruim van te voren de biscuits bakken en botercreme maken en die in de vriezer doen.
Logos ook ruim van te voren maken

2 dagen (beste is als ze bv eind van de middag worden gehaald dus dan heb ik je 1 dag van te voren en 1 ochtend en middag op de dag zelf)

1ste dag: Vullingen maken (let op hoe je ze gaat bewaren, gebruik je vulling die in de koeling moet blijven, waar ga je ze laten? het zijn er echt heel veel) fondant kleuren. Kapsels uit de vriezer halen en als je tijd hebt, die snijden

2de dag: kapsels vullen, afsmeren en bekleden, DAARNA pas in stukken snijden (dus niet zoals de howto in repen en zo bekleden, dat is misschien wel wat mooier maar kost veel extra tijd plus ik vind het persoonlijk lekkerder om zo min mogelijk botercreme en fondant te eten) en dan logos erop doen

5

ah en over de prijs, ikzelf zou voor deze hoeveelheid misschien een korting geven en de prijs 1,75 maken mits ik de manier gebruik wat ik hierboven beschreef, volgens de how to zou ik dat niet doen omdat dat zeker meer tijd in beslag neemt.

Je kan ook even nakijken hoe het zit met petitfours invriezen, dat zou ideaal zijn als je ze op je gemak rustig kan maken en dan in de vriezer kan doen

6

Ik zou ze ook zeker op de Lilo manier maken :Y!
http://www.lilotaart.nl/HowTo.aspx

Als je dan grote kapsels kan bakken van 30x30 dan heb je in 1x 36 petits fours en dan schiet het tenminste een beetje op!

Of je zou bij de bakker moeten vragen of je daar kapselplakken kan kopen, dan gaat het nog wat effectiever!

Ik denk dat het te doen is in 1 dag, maar dan ben je wel full continue bezig denk ik.... (en de baktijd van zo'n 13 x een biscuit van 30x30 niet meegerekend, trek daar ook maar een dag voor uit!)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7 Laatst bewerkt door peet78 (01-11-2010 17:41)

helaas het is niet meer nodig...

Ik zou dit doen voor het bedrijf van mijn ouders omdat die een opening hebben.
nu is mijn vader bij de hanos geweest en wil ze daar kopen omdat het niet te doen zou zijn :nooo

fijn dat ze voor mij kunnen beslissen wat wel of niet te doen is....

en of ik dan wel even alle logo's wil veranderen hun logo moet wel op de petit four  :s  :x

sorry ben gewoon een beetje pissig

wel bedankt voor het meedenken :thumb:

8

pff nou zeg dat is ook niet leuk en dan wel opknapwerk moeten verrichtten...

mijn creaties zijn te zien op http://loesiepie.mijnalbums.nl