1

Onderwerp: HELLUP fondant kleuren

Hallo dames en enkele heren  ;)

Ik wil dit keer weer fondant gaan proberen maar ik heb er altijd ruzie mee vandaar dat ik bijna altijd marsepein gebruik.
Ik krijg marsepein ook altijd heel mooi op kleur maar fondant ondanks lang kneden en volop kleurstof niet.

Hoe doen jullie dat?
Heeft iemand misschien de gouden tip voor mij.
Ik wil graag een keer mooie bloemen maken van fondant.

Liefs,
Cabi

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

Re: HELLUP fondant kleuren

Ik hoor het wel vaker, maar ik snap niet goed wat er mis gaat.
Ik kleur mijn fondant altijd zelf, behalve rood, zwart, donkerbruin en donkerblauw. Die kleuren vind ik echt teveel geknoei :)
Ik gebruik zowel wilton kleurpasta, als sugarflair en americolor, nergens moeite mee. Oh ja, en de fondant die ik heb is van M&B, misschien dat dat nog iets uitmaakt?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

De kleuren die je met fondant maakt zullen altijd minder fel zijn dan de kleuren die je met marsepein maakt. Dat komt geloof ik door de kleur (fondant is veel witter) maar ook door de structuur.

Dus kijk niet naar de kleur die je met marsepein altijd kreeg, maar kijk gewoon naar de kleur die je hebt. Minder fel, maar oo heel mooi.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik krijg het ook niet voor elkaar. Is het eerste proefje wat ik doe. Groen wordt mint groen, rood wordt licht rood, en ik wil bruin, maar dat wordt grijs... Help...

Ik heb gisteren spul gekocht en advies gevraagd. Ze adviseerde mij fondant te gebruiken ipv marsepein omdat fondant wit is en ik dan geen witte kleur nodig heb. ik heb zo'n proefpakje van Wilton Icing Colors.

5

Fondant kleurt ook nog na dames. Dus een paar dagen van te voren kleuren is een pre.
En idd je hebt meer kleurstof nodig voor fondant. Ik kleur ook rood zelf. Geen probleem. Sommige kleuren moet je wel even laten liggen voor gebruik omdat je daar meer kleusrtof voor nodig hebt en de fondant dan wat plakkeriger wordt. Dit kan je ook verhelpen door er wat extra poedersuiker door heen te kneden, maar ik vind het fijner om het wat langer te laten liggen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Bedankt alle tips en ik ga gewoon aan de slag dan maar.

Liefs,
Cabi

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.