1

Onderwerp: fondand & ik

zijn geen vriendjes... drama als ik iets van fondant moet maken.. scheuren, bobbelen enz enz..
meestal meng ik er stiekum wat marsepein doorheen.. maar ik heb nu een opdracht voor een collega de zegt allergisch te zijn voor marsepein (kan dat??) dus het moet echt een fondanttaart worden...

Maar goed, nu dus de vraag, wat doe ik fout?? ik rol uit op crisco en ik rol niet te dun uit.. ik pak de fondant op met een matje.. wat kan ik nog meer of anders doen om het beter te laten gaan????

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

2

Re: fondand & ik

Allergie voor marsepein kan heel goed hoor.  :Y  Marsepein bestaat voor een heel groot deel uit amandelen en als je een noten allergie hebt ben je het haasje daarmee.

Wat voor fondant gebruik je?
Ik heb zelf vorige week een taart bekleed met Pettinice van Bakels en dat sprong bijna uit zichzelf om de taart.
Afgezien van het matje doe ik hetzelfde als jij met uitrollen en erop leggen.

~ Never waste a good crisis... ~

3

ok, een vriend van ons is heel allergisch voor noten.. maar marsepein mag ie wel, dus dacht dat amandelen wel konden... maar je hebt natuurlijk ook verschillende soorten allergie..
(ik werk altijd met marsepein en hij eet regelmatig daarvan maar had een keer een stukje taart mee naar huis gegeven aan m'n vriendin en vergeten te zeggen dat er hazelnoten in zaten... toen wist ik nog niet van z'n allergie.. hij belande bijna in het ziekenhuis...)

enne, ik gebruik ook Pettinice fondant...

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

4

ik gebruik ook pettinice fondant...
als ik veel kleurstof toe heb gevoegd laat ik het wel een poosje rusten voor ik het gebruik.  Goed soepel kneden. Verder rol ik het ook uit op crisco en als ik een grote lap nodig heb pak ik zo'n plastic tafelzeil, daar hoef je niets onder te doen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Heb je het niet te dik gelaten, dat het misschien makkelijker verwerkt als het iets dunner is.
Of misschien nog iets langer kneden?

~ Never waste a good crisis... ~

6

Ik heb dit dus ook!!! :(
Ik heb alleen een ander merk fondant ( weet zo even niet hoe het heet.. een duits merk..)
Maar ik rol het netjes uit.. Heb al geprobeerd heel dun, heel dik.. Het maakt niet uit ik krijg scheurtjes en al dat soort rampen ;)

Blijf dus even mee lezen!!

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten