Onderwerp: Hellep... mijn biscuitmix mislukt
Hallo allemaal,
Ik ben hier helemaal nieuw maar misschien kunnen jullie mij helpen ....
Ik heb vanavond 3 kapsels gebakken en ben over geen van alle 100% tevreden....
De 1e: 20cm springvorm, funcake mix volgens schema van hier
had gelezen dat als je de eieren eerst mixt dat je dan hogere kapsels krijgt ... nou rijzen deed ie en toen na 10 minuten een brandlucht ... hoe weet ik niet maar hij was vanuit het midden aan het verbranden na een 30 min. uit de oven heb ik hem geblust onder de kraan omdat hij bleef smeulen vanuit het midden .....
Had de combi oven op 160 graden staan.
Dus opnieuw, de 2e:
Eieren, mix en water alles tegelijk in de kom, 8 minuten op de hoogste stand en 2a3 minuten op de laagste stand mixen.
Beslag in de vorm oven was voorverwarmd op 130 graden en na 23 minuten was de naald helemaal droog als ik hem erin stak alleen erg scheef maar dat valt bij te snijden ... deze is dus wel bruikbaar !
(hij begon echt zo mooi, pas in de laatste 5 min. ging hij scheef)
Ook nog een 3e gebakken:
springvorm van 26 cm, wederom de verhoudingen mix, water en eieren van hier gebruikt, oven op 130graden
en na 15 minuten was hij hoog, wel ook weer scheef maar volgens de naald gaar , want die was droog dus uit de oven en op het rooster ... nu heb ik in het midden van mijn bodem (wat dus de mooie strakke bovenkant zou moeten zijn) een kuil zitten die ook vrij hard is ....en de gebakken bovenkant is ook keihard geworden nu hij is afgekoeld ......
Zo jammer dit vind het zo leuk om te doen maar zonder kapsel valt er ook niets te bekleden en decoreren ja een dummie maar dat is ook zo lekker niet om te laten proeven
Wat doe ik in hemelsnaam fout ....
misschien hebben jullie nog tips voor me ??
Groetjes Samira