1

Onderwerp: Heeft iemand van jullie wel eens zelf marsepein gemaakt?

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie wel eens zelf marsepein gemaakt? Ik heb het ooit wel eens gedaan en toen de suiker vervangen door honing.
Graag zou ik de suiker vervangen door candarel ofzo, iemand ervaring hiermee?
Eventuele suggesties zijn welkom.

Groetjes Ans

2

Re: Heeft iemand van jullie wel eens zelf marsepein gemaakt?

Nee, dat gaat niet. Zoetstof heeft een hele andere structuur dan suiker. Honing is meer een soort vloeibare suiker, dus dan werkt het ook meer hetzelfde.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ja hoor, dat heb ik wel eens gedaan. Niet heel moeilijk en ook lekker. Maar moeilijk fijn genoeg te maken, daardoor niet geschikt voor een precies boetseerwerkje bijvoorbeeld, je blijft de stukjes amandel zien. En het rolt ook niet gemakkelijk uit...

Maar als je een recept zoekt, dat staat hier gewoon op de site. twee zelfs :) deze bijvoorbeeld...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

ja maar dat is toch gewoon met suiker?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

wil je een fijne kwaliteitsmarsepein maken, dan heb je een broyeur nodig. Dit is een soort van wals om de amandelen samen met de suiker fijn te maken.

hallo,
Ik heb vanuit frankrijk twee zakken amandel poeder meegenomen (ivm een recept zonder koolhydraten) maar uiteindelijk nooit gebruikt... Vorige maand heb ik er marsepein van gemaakt, prima gelukt...
Met poedersuiker en eiwit (t beste gepasteuriseerd  ;) ) maak je er een prima marsepein van...
Voor bekleden is het misschien niet top maar voor het boetseren (of voor sint-doeleinden) prima te gebruiken...
amandelpoeder is wellicht ook te koop in reformwinkels...

7

CakeStudio schreef:

wil je een fijne kwaliteitsmarsepein maken, dan heb je een broyeur nodig. Dit is een soort van wals om de amandelen samen met de suiker fijn te maken.

idd, want t slechtste idee ooit is amandelen in de blender doen  :nooo je moet ze wrijven...

8 Laatst bewerkt door Katja1604 (31-10-2010 09:29)

Mirjam5 schreef:

Nee, dat gaat niet. Zoetstof heeft een hele andere structuur dan suiker. Honing is meer een soort vloeibare suiker, dus dan werkt het ook meer hetzelfde.

Zoetstoffen bestaan ook in vloeibare vorm, kan die dan wel gebruikt worden?

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

9

nee ook niet