1

Onderwerp: funcakes botercrème keihard

Best wel balen gister, helemaal klaar om een taart te decoreren die ik vanochtend weg moest geven aan m'n gynecoloog bij de nacotrole van m'n keizersnede en ik kon met 2 pakken funcakes botercrème niks meer beginnen waren beide zo hard geworden dat ik niet eens een beetje kon afbikken in de hoop een beetje te kunnen gebruiken.
Beide verpakkingen waren nog dicht en tot volgend jaar goed???Toch zonde van m'n 10,- grrrr
Werd door funcakes zelf doorgestuurd naar de leukste taarten en het antwoord was alleen maar dat het door de (oude) verpakking kwam...nu las ik dat er meerder klachten waren van andere medebaksters.
Zou best netjes zijn als er een tegoedbonnetje van funcakes zelf tegenover zou staan of ben ik nu gek? zeker als de klacht zo vaak voorkomt toch? bedoel als ik nou de enige ben dan is het misschien ergens bij mij verkeerd gegaan ( alhoewel ik niet kan bedenken wat)...

Re: funcakes botercrème keihard

nouja, dat had ik dus ook!!
ik dacht dat het aan mij lag, dat het misschien te vochtig was in de kast...
ik heb 2 pakken die naar de filestijnen zijn...

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Hier hetzelfde ...

Liefs Samantha

4

kan je t niet weer zachtmeppen met iets hards? leuk he papieren zakken :( mijn royal icing was ook heel hard maar na een paar rake klappen met mn deegroller was t weer zacht...

5

Ik heb ook een zak weg moeten gooien!  :(

Groetjes, Patricia

6

Hier was het "gelukkig" maar een halve zak  :(

Groetjes Eline

7

Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij was het hard en vol met harde klonten.  Naar de winkel gebeld waar ik het vandaan had. Zij hadden het nog niet eerder gehoord. Op advies heb ik het gezeefd en was goed wel eetbaar... alleen was het een enorme klus. Baalde wel enorm want ook ik had 2 zakken.

8

Ik heb ook een volle harde zak staan maar als ik het me goed herinner heb ik hier op het forum gelezen dat je het in je keukenmachine ( K klopper) kan doen dan wordt het weer bruikbaar om het maar zo te zeggen.Heb het nog niet geprobeerd.

9

Nee volgens mij moet je het met de blender of koffiemolen ofzo doen, lijkt me dat het met de K klopper niet lukt hoor...

10

ook al bij 2 pakken gehad. Ik hakte dan wat stukken los die ik in de blender deed... waardeloos en heel erg zonde.
Ik heb nu een nieuwe pak gelijk in 10 zakjes van 100gr verdeeld (ziplock) en dat gaat goed. Maar eigenlijk van de zotte...

11

Yep, heb afgelopen zondag een hele nieuwe zak in de vuilnisbak gegooid, geprobeerd het kapot te slaan, maar het was net een blok beton!

Groetjes,
Michelle

12

het ligt dus niet aan mij! Ik heb een zak gekocht een tijdje terug en je kunt er iemand een gat mee in zijn hoofd slaan ;) Het lukt me met veel moeite er iets uit te krijgen maar de bc heeft wel klontjes.
Ik mix erg lang door en dan verdwijnen ze bijna allemaal.

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

13

ik heb het pas gehad maar maak het fijn met de staafmixer.. gaat prima

14

De nieuwe zakken van FunCakes hebben een plastic laagje dus dan komt het niet meer voor. Hier ook gewoon de staafmixer er op, geen probleem. Het probleem is vocht, dat ergens in het proces vanaf productie --> magazijn --> jouw keukenkast er in kan komen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag